וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל שהתחזה למנהל צ'אטים ובלוגים בתפוז הורשע בעבירות מחשב

עמית בן-ארויה

2.12.2008 / 14:43

שרון עזריה חדר לבלוגים ולצ'אטים ללא אישור תפוז ונטל לעצמו סמכות ניהול וחסם פעילות גולשים מסוימים


"עבירות מחשב אינן ולא יחשבו למעשי שובבות וקונדס של צעירים מוכשרים ומוכשרים פחות", כך קבע היום בית משפט השלום בתל אביב בהחלטה להרשיע חייל ששיבש את התקשורת בצ'אטים ובבלוגים של תפוז. על שרון עזריה נגזרו העונשים הבאים: שירות לטובת הציבור, 15 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס בסך 1,500 שקל וכן התחייבות כספית בסך 10,000 שקל להימנע במשך שנתיים מעבירות מחשב.

עזריה, 19, השיג תוכנות שמאפשרות כניסת מנהלים לבלוגים ולצ'אטים ללא ידיעת תפוז. עזריה חדר לבלוגים ולצ'אטים ללא אישור תפוז ונטל לעצמו סמכות ניהול וחסם פעילות גולשים מסוימים. אגב כך, נוצרו שיבושי תקשורת בשני ערוצים אלה.

במסגרת הסדר טיעון הודה עזריה בעבירות של שיבוש או הפרעה למחשב או לחומר מחשב וכן בחדירה לחומר מחשב שלא כדין. התביעה דרשה להרשיע את הנאשם, ואילו ההגנה דרשה, באופן חריג, שהתיק יסתיים ללא הרשעה חרף ההודאה. סנגוריתו הסבירה כי יש לוותר למרשה בשל גילו הצעיר, היעדר עבר פלילי, תפקוד נורמטיווי בצבא וכן בשל העובדה שמדובר במעשה חד פעמי חריג.

התביעה, באמצעות עו"ד רונית דוד, גרסה מצדה כי הנאשם ביצע את העבירות מספר רב של פעמים. בנוסף יש סכנה להטמעת דרך התנהלות עבריינית בעבירות מחשב וביטול, התעלמות וזלזול בהוראות החוק. בנוסף, ציינה כי גולשים תמימים נפגעו, ואמינותה של התקשורת דרך האינטרנט נפגעה.

השופט חנן אפרתי הבהיר ראשית דבר כי עבירות מחשב קלות לביצוע מחד גיסא, וקשות לאיתור מאידך גיסא. לדבריו, אמינות האינטרנט בעיני הציבור מהווה אינטרס חברתי חשוב לקידומה של החברה המודרנית. בנוסף, הדגיש כי העבירות שבוצעו לאחר הכנה, התייעצות ושיתוף פעולה עם אחר, מצביעות על תכנון קר רוח ומחשבה תחילה וכן התעלמות מחופש ההתקשרות וחופש הביטוי של גולשים.

(פ 3192/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully