וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים במסחר בוול סטריט

יעל פולק

2.12.2008 / 21:10

הכלכלן הראשי של RBS: "אנחנו צופים נתוני מאקרו חמורים למדי ברבעון הרביעי, והרבעון הראשון של 2009 יהיה גם הוא עגום למדי"

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים למרות המשך זרימת נתוני המאקרו השליליים לגבי השווקים בארה"ב. דאו ג’ונס מוסיף 2.4%, נאסד"ק עולה ב-3% ו-S&P 500 מתחזק ב-3%. בשוק הסולידי נרשמות עליות שערים, והתשואה על איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים יורדת ב-0.012% ל-2.71%.

סטיבן סטנלי, הכלכלן הראשי לענייני ארה"ב ב-RBS, אמר היום כי "המיתון נמשך כבר 12 חודשים, וזאת רק ההתחלה. אנחנו צופים נתוני מקרו חמורים למדי ברבעון הרביעי, והרבעון הראשון של 2009 יהיה גם הוא עגום למדי. הכלכלה לא הולכת להתאושש עד ששוקי האשראי יחזרו לפעול".

נתון לא מעודד נוסף הוא כי התנודתיות בבורסות וול סטריט עלולה להימשך ואף להחמיר במהלך שבעת החודשים הקרובים - לפי החוזים העתידיים על "מדד הפחד". החוזים העתידיים מצביעים על ציפייה לתנודתיות יומית ברמה של 2.8%. לשם השוואה, ב-80 השנים לקיומו של המדד הוא נע בממוצע ב-0.8% ביום, כלפי מטה או מעלה, לפי בלומברג.

פורד (10.2%+) צופה כי עד 2011 תוכל להגיע לאיזון, ואולי אף לרווחיות. החברה מבקשת הלוואת גישור בהיקף של 9 מיליארד דולר, ובתגובה עולה מניית החברה.

במגזר הפיננסים, גולדמן סאקס (6.58%-) צפוי לדווח על הפסד של 2 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. ההפסד הרבעוני ששווה ערך ל-5 דולרים למניה, יהיה ההפסד הראשון עבור גולדמן כחברה ציבורית. ההפסד נובע מביצוע מחיקות ערכים של נכסים שונים, החל ממניות ועד לנדל"ן מסחרי.

בנק ג’יי פי מורגן צ’ייס (4.1%+) יקצץ 9,200 משרות בבנק וושינגטון מיוצ'ואל שרכש, ושב-25 בספטמבר הפך לבנק הגדול ביותר בארה"ב שפשט את הרגל. משמעות הדבר היא שג'יי פי מורגן יקצץ כ-21% מכלל כוח האדם בוואשינגטון מיוצ'ואל, אשר בחודש יוני העסיק 43,198 עובדים.

רדוור (0.15%-) המפתחת פתרונות לניהול עומסים באתרי אינטרנט, תפטר כ-15 מעובדי החברה בישראל. החברה מעסיקה כ-550 עובדים ברחבי העולם וכ-300 עובדים בישראל, כך שמדובר בפחות מ-3% מעובדי החברה. מאיר משה, סמנכ"ל הכספים של החברה, אמר כי לחברה "אין כוונה לעשות עוד מהלך פיטורים בחברה. בנינו תוכניות לשנת 2009 ואנחנו מתאימים את כוח האדם בחברה לתוכניות".

השאיפה של טבע (1.93%+) להשלים את רכישת באר עד סוף השנה הולכת ומתרחקת. האחוד האירופי החליט לדחות בשבועיים את החלטתו לגבי בקשת המיזוג של שתי החברות טבע ובאר על מנת לבדוק עוד את השפעת המיזוג על התחרות בענף. המועד האחרון לגבי ההחלטה הוזז מ-8 בדצמבר ל-22 בדצמבר. טבע מתכננת לרכוש את באר תמורת 7.46 מיליארד דולר ותיכננה לעשות זאת עד סוף השנה על מנת לחסוך בהוצאות חשבונאיות בלתי רצויות. טבע עדיין זקוקה לאישור גם של רשות להגבלים עסקיים בארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully