וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אג"ח קונצרניות בסיכון שיא: מחיר ביטוח מחדלות פרעון זינק בעקבות חששות למיתון גלובלי

סוכנויות הידיעות

2.12.2008 / 14:44

ביפאן הגיע מספר פשיטות הרגל של חברות בורסאיות לשיא של 30 שנה



עלות ההגנה מפני חדלות פרעון של אג"ח תאגידיות זינק לשיא מחשש כי הבנקים המרכזיים בעולם מיצו את יכולתם להיאבק בחומרת המיתון הגלובלי. מחיר חוזי ביטוח (CDS) נגד חדלות פרעון על מדד Markit iTraxx Crossover המכיל 50 חברות בדירוג אשראי נמוך זינק ב-0.18% ל-956 נקודות, לפי נתוני ג'יי.פי מורגן צ'ייס.



מדד Markit iTraxx Europe העוקב אחר 125 חברות בדירוג השקעה גבוה טיפס ב-0.035% ל-191.5 נקודות לאחר שנסחר היום בשיא של 198 נקודות.



הבנקים המרכזיים ברחבי העולם הזרימו סכומי עתק למערכת הפיננסית במטרה להפשיר את מחנק האשראי. נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, אמר שהבנק הפדרלי יוכל להמשיך להוריד את הריבית מתחת לרמתה הנוכחית של 1%, שפל של 45 שנים. אולם ברננקי גם אמר שהשפעתן על הכלכלה תהיה מוגבלת.



היום הוריד הבנק המרכזי של אוסטרליה את הריבית לשפל של שש שנים. הבנקים המרכזיים של אירופה ובריטניה צפויים להוריד את הריבית השבוע.



למרות הורדות הריבית נמשך משבר הנזילות, אשר מונע מחברות רבות גם מחוץ למגזר הפיננסים להשיג מימון לפעילותן השוטפת. הסירוב להלוות כסף גרם לנפילה חדה במכירות אג"ח של חברות, ולעלייה חדה בתשואותיהן - הריבית אותה דורשים המשקיעים.



רמות הסיכון של אג"ח קונצרניות זינקו בכל רחבי העולם, כולל אוסטרליה ויפאן. התנודתיות במחירי הביטוח נגד חדלות פרעון, אומרים סוחרים בשוק, היא גבוהה מאוד. ביפאן הגיע מספר פשיטות הרגל של חברות בורסאיות לשיא של 30 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully