וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדידת הרייטינג באינטרנט קרובה מתמיד: גובש התקנון הסופי; כל האתרים בארץ הסכימו להשתתף למעט ynet

מעיין כהן

2.12.2008 / 15:06

בשבוע הבא יכונסו נציגי האתרים ומשרדי האינטראקטיב לחתום על התקנון



לאחר חודשים ארוכים בהם לא הצליחו להגיע להסכמה, גובש השבוע תקנון סופי למדידת הרייטינג באינטרנט, כך נודע ל-TheMarker.



עוד נודע, כי ביום רביעי הבא, תכונס ועדת המדרוג למדידת האינטרנט, שבראשה עומד שגיא סטוניס, וחבריה הם נציגי כל האתרים ומשרדי האינטראקטיב, לחתום על התקנון. בשלב הבא, ייחתם החוזה מול החברה שזכתה במכרז, גמיוז, והקמת המערכת עצמה הן באתרים - שתילת קודים - והן בהקמת פאנל.



בדצמבר 2007, לאחר תהליך ארוך ושנוי במחלוקת, נבחרה חברת גמיוז, המיוצגת בישראל על ידי ארז בהט ו-Market Watch שבבעלות אבינועם ברוג, לספק נתוני רייטינג אחידים לאתרי האינטרנט בישראל. גמיוז גברה על נילסן, TNS/טלסקר וקומסקור כאשר ההערכות היו כי הצעתה היתה זולה בכ-200 אלף דולר בשנה מההצעות של המתחרות. על פי המכרז, גמיוז היתה אמורה להתחיל במדידת האתרים ברבעון השני של 2008. הנתונים אמורים להתפרסם על בסיס יומי. כל האתרים בישראל הסכימו להשתתף במדידה, למעט אחד - ynet. כל אתר אמור להעביר תשלום חודשי עבור המדידה, כאשר התשלום, בהיקף של כמה אלפי דולרים בחודש, נקבע על פי הרייטינג של האתר.



לתחילת המדידה חשיבות רבה, כיוון שעד היום לא קמה בישראל מערכת מדידת רייטינג אובייקטיווית, שנתוניה מקובלים על כל משרדי הפרסום ועל כל אתרי האינטרנט הגדולים. האמצעים העיקריים למדידת תעבורה באתרים כיום הם סקר TIM, הבודק מידת חשיפה למותג באמצעות סקר, והכלי החדש יחסית גוגל טרנדס לאתרים, שלטענת אתרים רבים אינו מספיק מהימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully