וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים בארה"ב: כלכלת ארה"ב שקעה במיתון כבר בדצמבר האחרון

ניו יורק טיימס

2.12.2008 / 15:47

ברננקי בנאוםה באוסטין: הורדה נוספת של הריבית בארה"ב אל מתחת ל-1% היא מעשית



כלכלת ארה"ב שקעה במיתון כבר בדצמבר האחרון, משמע כי המיתון הנוכחי הוא הארוך ביותר מאז סוף מלחמת העולם השניה, כך העריכה הלישכה המרכזית למחקר כלכלי בארה"ב, האחראית על מתן תאריכים לאירועים עסקיים בארה"ב. בעצם ההצהרה זו, כי כלכלת ארה"ב נמצאת במיתון כבר 12 החודשים האחרונים, אישרה הלישכה המרכזית למחקר כלכלי את מה שהאמריקאים הרגישו בגופם.



כלכלנים פרטיים העריכו שהמיתון הנוכחי עלול להיות ארוך ועמוק יותר ממה שהורגש בימים שאחרי מלחמת העולם השניה, ובוודאי שיהיה כואב יותר מכל מיתון שחוותה ארה"ב מאז תחילת שנות ה-80. "אנחנו צפויים לכתוב מחדש את ספר השיאים למיתון עמוקים", כך אמר אלן סיני, נשיא חברת דסיז'ן אקונומיקס במסצ'וסטס, והוסיף: "עדיין ניתן להתווכח לגבי האם הוא ירשום שיא חדש בעומק ואורך של מיתון. אני מקווה שלא, אבל אין לי מושג".



נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, ושר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, התחייבו לעשות כל שביכולתם כדי להשיב נורמליזציה לכלכלה האמריקאית. ברננקי אמר בנאום, שנשא באוסטין שבמדינת טקסס, כי הורדה נוספת של הריבית בארה"ב אל מתחת ל-1% היא מעשית, ובכך רמז כי הפדרל ריזרב עשו להוריד את הריבית במפגש קובעי המדיניות בעוד כשבועיים. הנרי פולסון התחייב בנאום שנשא בוושינגטון ביום שני לבחון דרכים נוספות לנצל את הכספים מתוכנית החילוץ הכלכלית בשווי 700 מיליארד דולר.



נשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש אמר כי ממשלתו תעשה ככל שביכולתה כדי להבטיח את תקינותה של הכלכלה האמריקאית. "אני כמובן מצר על כך שהמשבר קורה", אמר בוש בראיון לרשת ABC, והוסיף: " אני לא סובל את המצב בו אמריקאים מאבדים את משרותיהם או מודאגים לגבי מקום עבודתם. מצד שני, העם האמריקאי יודע שנשמור על שלמותה של המערכת". עם זאת, כלכלנים אמרו כי אין סימנים לכך שהכלכלה האמריקאית הגיע לתחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully