וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיה האווירית ורפא"ל יוכלו להקים חברות בנות ולבצע השקעות - ללא אישור ממשלתי מראש

אורה קורן

2.12.2008 / 17:31

מדובר בצעד תקדימי בתעשיות הבטחוניות; תע"א תוכל להשקיע עד 50 מיליון דולר ורפא"ל - עד 25 מיליון דולר



הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר רוני בר-און החליט לתת אישור מראש לחברות הממשלתיות הבטחוניות הרווחיות, התעשיה האווירית (תע"א) ורפא"ל, לבצע השקעות ולהקים חברות בנות ללא צורך באישור ממשלתי מוקדם. תעש, שמשרד האוצר עומד להפריט אותה בהקדם, לא נכללת בהודעת הקבינט.



תע"א, ישירות או באמצעות החברה-הבת אלתא, תוכל לבצע השקעות סכום של עד 50 מיליון דולר, ולא יותר מ-100 מיליון דולר בשנה. רפא"ל תוכל להשקיע עד 25 מיליון דולר, ולא יותר מ-50 מיליון דולר בשנה, ללא אישור ממשלתי מוקדם. האישור מתייחס לרכישה של 20%-50% מהחברה הזרה, כדי למנוע מצב של השקעה פיננסית (נמוכה מ-20%) או יצירת חברה ממשלתית נוספת (השקעה מעל 50%), נוכח המדיניות העקרונית של הממשלה המכוונת בעתיד להפרטת כל התעשיות הבטחוניות.



ההשקעות יובאו לאישור רשות החברות הממשלתיות ומשרד הביטחון, ואלה יצטרכו לאשר אותן תוך 30 יום. למנהל רשות החברות שמורה הזכות לא לאשר את העיסקה ולהעביר אותה לאישור במסלול הממשלתי הרגיל.



בהתאם לחוק החברות הממשלתיות, פעולה של חברה ממשלתית לרכישת מניות בחברה אחרת, או הקמה של חברה, טעונה אישור ממשלה - זאת על מנת למנוע התרחבות של המגזר הציבורי, או נטילת סיכונים גבוהים. בשנים האחרונות, לאור הרחבת פעילות התעשיות הביטחוניות בעולם, הן נדרשות להקים ולרכוש חברות בארץ ובעיקר בחו"ל. ההליך המינהלי של אישור ממשלה נמשך לעיתים שנה ומעכב את הפעילות העסקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully