וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית התעשייה GE מורידה תחזיות; מתכננת ארגון מחדש בזרוע השירותים הפיננסים

נמרוד הלפרן

2.12.2008 / 17:28

צופה ברבעון הרביעי רווח של 52-50 סנט למניה; צפי לנפילה של 38% ברווחי GE קפיטל ב-2009


ענקית התעשייה האמריקאית (GE) הזהירה היום כי רווחיה ברבעון הרביעי יהיו בקצה התחתון של טווח התחזית הקודמת של החברה, במקביל לבחינת צעדים לקיצוץ בהוצאותיה, ובכלל זה פיטורי עובדים בחטיבות הפיננסים והתעשיה של החברה.

GE צופה רווח רבעוני של 52-50 סנט למניה, לפני הוצאות צפויות בגין קיצוצים מוגברים בחטיבת השירותים הפיננסים GE קפיטל. זאת לעומת תחזית קודמת של החברה לרווח של 56-50 סנט למניה ברבעון הרביעי. תחזית האנליסטים היתה לרווח של כ-51 סנט למניה.

ג'נרל אלקטריק, שבראשה עומד המנכ"ל ג'פרי אימלט, הודיעה כי תרשום הוצאות של 1.4-1 מיליארד דולר לאחר מס בגין צעדי הארגון מחדש המתוכננים. רווחי חטיבת השירותים הפיננסים GE קפיטל צפויים לרדת בשנה הבאה לכ-5 מיליארד דולר, לעומת תחזית לרווח של 8 מיליארד דולר השנה. ללא הוצאות ארגון מחדש צפויים רווחי החטיבה בשנה הבאה להסתכם ב-9 מיליארד דולר - ללא שינוי מתחזיות קודמות של החברה.

"האקלים המקרו כלכלי ממשיך כמובן להיות מאתגר מאוד", אמר היום סמנכ"ל הכספים של GE, קית שרין. "אנחנו יודעים שעלינו לקצץ במבנה ההוצאות לנוכח אקלים זה", הוסיף. עוד ציין כי החברה דבקה בתוכניותיה להמשיך לחלק למשקיעים דיווידנד שנתי של 1.24 דולר למניה ב-2009 ולנקוט בצעדים הנדרשים כדי להבטיח שהחברה תשמור את דירוג האשראי המושלם שלה - AAA.

בחודש ספטמבר הודיעה GE כי תותיר בשנה הבאה את הדיווידנד למשקיעים ברמה של 1.24 דולר למניה - זו הפעם הראשונה זה לפחות 32 שנה בה החברה אינה מגדילה את הדיווידנד השנתי. כמו כן, הודיעה GE כי בכוונתה לצמצם בשנה הבאה את היקף ניירות ערך מסחריים שלה הנמצאים בידי הציבור ל-50 מיליארד דולר לעומת 88 מיליארד דולר בסוף הרבעון השלישי של השנה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully