וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי פז מהפועלים: לא עצרנו מתן אשראי לעסקים קטנים; האשראי למגזר יגדל גם ב-2009

שרון שפורר

2.12.2008 / 18:57

פועלים מתכנן לפתוח עד 2013 כ-80-100 סניפי "אקספרס"



בשנים האחרונות טענו בהנהלת פועלים כי בנק האוחז בנתח שוק של שליש בפעילות הקמעונית - אין לאן לצמוח בישראל ומנועי הצמיחה העיקריים מקורם בחו"ל. אסטרטגיה זו הוביל דני דנקנר יו"ר הבנק. אולם, באחרונה בעקבות המשבר בשווקים העולמיים, מבצעים בבנק פניית פרסה, כשהם מעכבים את התוכניות האסטרטגיות להתרחבות בחו"ל עד להתבהרות המשבר ופועלים להגדיל את נתח השוק שלהם בישראל.



לדברי אורי פז, משנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על החטיבה הקמעונאית: הבנק לא שינה את המדיניות שלו להתרחבות בחו"ל, הוא פשוט מחכה ש"האבק ישקע", ואין כל סתירה בין הניסיון לצמוח בפעילות הקמעונית בישראל לבין האסטרטגיה של חו"ל.



פז אמר את הדברים אתמול במסיבת עיתונאים בה הכריז על כוונת בנק הפועלים לפתוח כ-100-80 סניפי אקספרס בתוך כ-5-4 שנים כאשר 15 מתוכם ייפתחו כבר בחודש הקרוב, ובכלל זה בתל אביב רמת גן אשקלון כפר סבא וערים מרכזיות נוספות. 6 מבין 15 הסניפים ימוקמו באזורי אוכלוסייה ערבית, שם בנק הפועלים סובל מנחיתות לעומת בנקים אחראים (לאומי). בשלב הראשון, לא יפתח סניף באזור של אוכלוסייה חרדית. המהלך מותג תחת הסיסמא "פועלים אקספרס. פשוט ומהר".



עלות ההשקעה לפתיחת סניף הינה כ-1 מיליון שקל, כך שסך ההשקעה בפתיחת הסניפים יסתכם בכ-100 מיליון שקל. מעבר לכך קיימות עלויות של כח אדם ותפעול הסניפים. הפועלים צפוי לעלות בימים הקרובים קמפיין, לו אחראי משרד הפרסום אדלר חומסקי בעלות של כ-10 מיליון שקל. את העלויות יפרוס הבנק על פני מספר שנים. זאת שכן מדובר בתוכנית הדרגתית.



בפועלים מקווים כי בעקבות תוכנית זו, יגדל נתח השוק של הבנק בתחום הקמעוני מ-34% בסוף הרבעון השלישי של השנה ל-37%-40% בתוך חמש שנים. בבנק הפועלים מצפים לתוספת של 300-200 אלף לקוחות תוך תקופה זו כאשר בעיניהם גם 200 אלף לקוחות חדשים ייחשבו להצלחה.



אוריאל פז, משנה למנכ"ל הבנק והממונה על החטיבה הקמעונאית בפועלים אמר אתמול: "בנתח השוק של הבנקים במשקי הבית קיים שיווי משקל כבר כמה שנים וקשה לפרוץ אותו. אנחנו רוצים למצות יתרון לגודל ולגדול בפלח זה על ידי גיוס לקוחות חדשים מבנקים אחרים".



לדברי פז, הסניפים של 'פועלים אקספרס' יהיו סניפים המציעים ללקוחות מענה יעיל ופשוט יותר לצרכים השוטפים היום יומיים. הסניפים יהיו קטנים, בגודל של 100-120 מ"ר, זמן השהייה בהם יהיה קצר יותר והשירותים שינתנו בהם יהיו מצומצמים יותר ומתאימים יותר לפעולות שוטפות, מהירות ופשוטות. הסניפים החדשים יפעלו 12 שעות ביממה שישה ימים בשבוע וביום שישי עד שעות הצהריים. את זמן השהייה בבנק מתכוון הבנק לצמצם ע"י הגברת המיכון והתפעול מחוץ לסניף והוצאת העבודה האחורית של הבנקאים שלא חייבת להיות מול הלקוחות. כמו כן יגביל הבנק את מספר לקוחות הסניף ל 3500 בלבד. בכל סניף יועסקו 6 עובדים?



בסניפי האקספרס של פועלים יוצע מספר שירותים מצומצם ובמסגרתו פעולות בסיסיות כגון 5 סוגי פיקדונות, 3 חסכונות ו-5 כרטיסים בנקאיים, לא יינתנו בבסניפים שירותים של ייעוץ השקעות, בנקאות עסקית, הלוואות במטבע חוץ ועוד. בעוד כשנה שנתיים יתווסף לפורמט גם שירות של ייעוץ פנסיוני, כאשר מדובר בפעולה שאינה בסיסית אמנם אך היא תנתן באמצעות וידאו קונפרנס שיחבר בין הלקוח לבין בנקאי שיושב בבק אופיס או בקול סנטר.



פז נשאל במסיבת העיתונאים מה השינוי שחל בטעמי הלקוחות בבנקים והשיב כי יורת לקוחות יוצאים מפעילות שוק הון, אך אם עד כה הורגשה העדפה לפקדונות קצרים ככל הנראה מתוך רצון פסיכולוגי שהכסף יהיה נזיל – כעת רואים גם מעבר לפקדונות ותוכניות חסכון לטווחים ארוכים יותר שם יש לדעתו תשואות יפות של 4.5% מול אלטרנטיבה שנשחקת. לדבריו בתחום ההלוואות למשקי הבית עדיין לא מרגישים שינוי בבנק.



כאשר נדרש לסוגיית התלונות על מחנק אשראי מצד עסקים קטנים השיב: "אנחנו לא הפסקנו לתת אשראי לעסקים קטנים אם כי יש יותר מגבלות. תיק האשראי לעסקים קטנים של בנק הפועלים יגדל גם ב-2009, לא ברור בכמה, אבל יהיה גידול. לא עצרנו".



פז נשאל גם על התקלה במערכת המחשוב של בנק הפועלים בשבוע שעבר ואמר: "קרה לנו מקרה של אחד למיליון, אנחנו עובדים עם המערכת של יבמ שרבים מהבנקים המובילים בעולם עובדים איתה" ובחיוך הוסיף: "אנחנו בונים על כך שההסתברות למכת ברק באותו מקום פעמיים - מאוד נמוכה".




בנק הפועלים ציין בדו"חות הכספיים שלו לרבעון השלישי של השנה כי המהלך שהחל ברבעון השני של 2008 של הקמת סניפים עסקיים ללקוחות המגזק העסקי והמסחרי יימשך זמן ארוך יותר מהמתוכנן וכנראה לא יסתיים עד סוף 2009.



מדובר בעשרות סניפים שהפועלים מעכב את פתיחתם. אך מצד שני, הבנק יוצא בתוכנית פתיחת סניפים חדשים במגזר הקמעוני - תוכנית שעשויה ללמד על כך שבימים קשים הבנקים חוזרים לחזר אחרי הלקוחות הקטנים - אך הבטוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully