וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת בקונגרס: ראשי מגזר הרכב ויתרו על מטוסי המנהלים - ינהגו מדטרויט לוושינגטון

נמרוד הלפרן

2.12.2008 / 19:34

מנכ"לי GM ופורד ינהגו במכוניות היברידיות לדיון בקונגרס על הלוואות חירום למגזר הרכב



לאחר ביקורת חריפה שהטיחו בקונגרס במנכ"לי שלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר - שהגיעו במטוסי מנהלים פרטיים לדיונים בוושינגטון על חבילת סיוע ממשלתית למגזר הרכב האמריקאי - נראה כי בהנהלות יצרניות המכוניות מנסים להפיק לקחים.



ג'נרל מוטורס (GM) ופורד הודיעו כי המנכ"לים של החברות, ריק וגנר ואלן מולאלי, מתכוונים להגיע לדיונים שיתקיימו בקונגרס בימים חמישי ושישי בנהיגה במכוניות פרטיות. זמן הנהיגה מאזור דטרויט בו נמצאים מטות יצרניות הרכב לעיר הבירה וושיגנטון הוא כמעט 10 שעות. מולאלי מתכוון לנהוג לוושינגטון במכונית מדגם ההיברידי של פורד, אסקייפ.



וגנר צפוי לנהוג לוושינגטון בדגם ההיברידי של GM, שברולט מליבו. קרייזלר, הנמצאת בשליטת קרן סרבורס מבעלי בנק לאומי, מסרה כי המנכ"ל רוברט נרדלי אינו מתכוון להגיע לוושינגטון במטוס פרטי, אולם לא מסרה כיצד בכוונתו להגיע לבירה האמריקאית.



בדיון בקונגרס בחודש שעבר בו השתתפו מנכ"לי שלוש יצרניות המכוניות הגדולות האשימו מחוקקים את השלושה ביוהרה בכך שהגיעו לדיונים בוושינגטון במטוסים פרטיים מפוארים בעודם מבקשים ממשלמי המסים להעניק למגזר סיוע כספי כדי למנוע מהחברות לפשוט רגל. "זה כמו שאדם יגיע לבית תמחוי בחליפה מחויטת", אמר אז חבר בית הנבחרים גרי אקרמן.



הביקורת על המנהלים צברה תנופה נוספת בעקבות שידור מערכון בנושא בתוכנית הסאטירה "סטרדיי נייט לייב". בשבועות שחלפו מאז אותו דיון, הודיעה GM על השבתת שניים מחמישה המטוסים הפרטיים של החברה, אולם התעקשה כי ההחלטה לא נבעה מהביקורת בקונגרס.



"בשלב זה הם עושים כמיטב יכולתם למזער נזקים", אמר פרופ' רוברט תומפסון מאוניברסיטת סירקיוז בניו יורק, המתמחה בטלוויזיה ובתרבות פופולרית, לסוכנות הידיעות בלומברג. "הלקח שהם למדו הוא שכבר לא כדאי להגיע לדיונים מסוג זה במטוסים פרטיים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully