וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: צפי לסיוע ממשלתי הזניק את מניות הרכב; בורסת פרנקפורט עלתה ב-3.1%

נמרוד הלפרן

2.12.2008 / 19:53

רנו ו-פז'ו קפצו ביותר מ-9%; בורסת פאריס נסגרה בעלייה של 2.4%; טסקו קפצה ב-13%



בורסות אירופה, אשר רשמו אתמול את הנפילה החדה ביותר זה שישה שבועות, נסגרו היום במגמה חיובית על רקע הערכות כי בנקים מרכזיים ברחבי העולם יגבירו את מאמציהם לתמוך בצמיחה הכלכלית. עליות חדות נרשמו במגזר הרכב על רקע ציפיות לאישור סיוע חירום ממשלתי למגזר באירופה ובארה"ב. מגמה חיובית נרשמה גם במניות התעופה, הקמעונאות, הבנקאות והאנרגיה.



בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.4%; פרנקפורט הוסיפה 3.1%; פאריס עלתה ב-2.4%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי, אשר נפל אתמול ב-6%, התאושש היום ב-1.7%.



עליות חדות נרשמו במגזר הרכב לאחר שענקית הרכב האמריקאית פורד הגישה היום תוכנית עסקית במסגרת בקשתה להלוואה ממשלתית בסך 9 מיליארד דולר. יצרניות המכוניות הצרפתיות פז'ו ורנו זינקו ביותר מ-9%; פולקסווגן הגרמנית, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה, עלתה בקרוב ל-6%.



מוקדם יותר היום דיווחה סוכנות הידיעות AFP כי ממשלת שוודיה תחלץ את יצרניות המכוניות המקומיות וולוו וסאאב, אשר נמצאות בבעלותן של יצרניות הרכב האמריקאיות פורד וג'נרל מוטורס, במטרה להבטיח את קיומה של תעשיית הרכב המקומית.



בריטיש איירווייס (סימול BAY.L), חברת התעופה השלישית בגודלה באירופה, הודיעה היום כי פתחה במגעים על מיזוג עם חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס, במקביל להמשך המגעים על מיזוג חברת התעופה הספרדית איבריה. מניית בריטיש איירווייס המריאה ב-12.5% בבורסת לונדון; מניית איבריה (סימול IBLA.MC) עלתה ב-9.5% בבורסת מדריד.



טסקו (סימול TSCO.L), הקמעונאית הגדולה בבריטניה, קפצה ב-13% אחרי שדיווחה על צמיחה של 12% במכירותיה ברבעון השלישי של השנה.



רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L), הבנק השני בגודלו בבריטניה, זינק בקרוב ל-17% בעקבות המלצת קנייה למניותיו מצד מריל לינץ'. אליאנץ, חברת הביטוח הגדולה באירופה, ודיוטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, עלו בקרוב ל-5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully