וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פסגות: "נדרוש מהטייקונים את הכסף בכל מחיר"

שרית מנחם

2.12.2008 / 21:03

רועי ורמוס אמר היום כי ינקוט צעדים חריפים נגד בעלי חברות שלא יחזירו את חובם לבעלי האג"ח: "נדרוש מהם למכור את המטוסים"

"לא מדובר בעוד מפולת של 50%. מי שחושב כך, לא מבין את המשמעויות החדשות בשוק הפיננסי החדש שנוצר", כך אמר היום מנכ"ל פסגות רועי ורמוס בוועידה השנתית של יועצי ההשקעות.

ורמוס התייחס באריכות למצבת החוב הגדולה של הסקטור העסקי למשקיעים: "לא יהיה מצב שחברה תבצע 'תספורת' למחזיקי איגרות החוב ולא יינקטו צעדים חריפים מצידנו. אם חברה תתקשה בהחזר כל החוב - נדרוש מניות מבעל החברה. אנו נפעל להרמת מסך ונדרוש שבעלי ההון ימכרו את המטוסים ויעשו הכול כדי להזרים הון פנימה. נגביל את החברות בחלוקת דיוודנד ובשכר. מי שלא יחזיר את הכסף, לרבות ריבית והצמדה למדד, לא יוכל למחזר חוב אצלנו".

ורמוס המחיש את דבריו בסיפור: "תעשיית הרכב האמריקאית נקלעה למשבר. ארבעה מקברניטי התעשייה החליטו לפנות לסנאט האמריקאי לבקשת עזרה. בדיון התענינו נציגי הסנאט כיצד הגיעו הארבעה לדיון, הם נהגו בכלי רכב או אולי הגיעו בטיסה מסחרית? הבכירי מענף הרכב השיבו כי הגיעו במטוסי הסילון הפרטיים שלהן. 'תחזרו הבייתה', השיבו להם נציגי הסנאט. 'הדיון הסתיים'", סיפר ורמוס לנוכחים.

הוא הוסיף כי נוכח התשואות העגומות של השנה האחרונה מחפשים בענף אשמים: "מנהלי ההשקעות לא יכולים להתחבא יותר. הם מאשימים את חברות הדירוג במקום לשאול את עצמם מדוע קנו איגרות חוב שקרסו, זו בריחה מאחריות. הרי כשהאפיק הקונצרני פרח והתשואות היו מצויונות, זה היה בזכות דירוגי האשראי. היום, השוק שונה ומחפשים אשמים.

"בזמן האחרון צצים הרבה מומחים שמעניקים ציונים לקובעי המדיניות השונים. זה לא הזמן להאשים, זה הזמן להפיק לקחים ומסקנות. מאוד קל לעמוד על הבמה ולהעניק ציונים לכולם, אבל זה לא עוזר לאף אחד. עוד טיעון לא מספק שמעלים מנהלי ההשקעות למשקיעים הוא שהסטטיסטיקה מספרת שעל פני 100 שנים התשואות המושגות חיוביות. זה נכון, אבל זה לא עוזר לעמית בן 75 שקנה את קופת הגמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully