וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לאוצר: רשת הביטחון עשויה להתבטל

מוטי בסוק

2.12.2008 / 21:55

צוות כלכלנים יבחן דרכים חלופיות להגנה על החיסכון הפנסיוני. באוצר טענו כי יהיה קשה ליישם את רשת הביטחון, מסיבות כלכליות

תיבחן האפשרות של נסיגה מתוכנית רשת הביטחון להגנה על החיסכון הפנסיוני - כך הוסכם בפגישת צוות הכלכלנים הבכיר של האוצר, בנק ישראל והמועצה הלאומית לכלכלה שנערכה הלילה. הצוות החליט לבחון כלים כלכליים אלטרנטיוויים ויעילים יותר, ואם ולא יימצאו -­ לחזור לרשת הביטחון שהציע האוצר ולנסות לייעל אותה.

צוות הכלכלנים הוקם לפי המלצת ראש הממשלה אהוד אולמרט, לאחר שהעימות בין האוצר לבין לשכתו בעניין לרשת הביטחון איים לפגוע ביחסי שני המשרדים. הצוות הורכב מארבעה נציגים של האוצר -­ המנכ"ל ירום אריאב, ראש אגף תקציבים רמי בלינקוב, המפקח על שוק ההון ידין ענתבי, והחשב הכללי שוקי אורן ­- וכן המשנה לנגיד בנק ישראל פרופ' צבי אקשטיין וראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' מנואל טרכטנברג.

זהו ניצחון מובהק לאוצר, המתנגד למתן רשת הביטחון. נציגיו הצליחו לשכנע את עמיתיהם מבנק ישראל וממשרד ראש הממשלה כי אם ישתמשו ברשת ביטחון, היא תהיה לפי מודל האוצר.

במשרד ראש הממשלה מצפים כי האוצר יגבש בשבוע הקרוב הצעה מוסכמת לתחליף לרשת ביטחון שתגן על החוסכים לפנסיה. הנציגים התחייבו להגיש לראש הממשלה הצעת החלטה מוסכמת עד יום שני. במשרד ראש הממשלה ממשיכים להתעקש כי חייב להתחולל שינוי מהותי בחיסכון הפנסיוני, שיסייע להרגיע את חששות הציבור.

בהודעה שפירסם צוות הכלכלנים נמסר: "לאור מורכבות הסוגייה המכונה 'רשת הביטחון', כפי שנבנתה ועלתה במהלך הדיון, הוחלט להמשיך ולבחון את רשת הביטחון המטבית ואת יעילותה, בהתבסס על הצעת האוצר, מועד הפעלתה, ישימותה ודרכים לתפעולה אם יוחלט עליה. בו בעת ייבחן שימוש בכלים אלטרנטיוויים ונחיצותם להתמודדות יעילה עם סוגיית ההגנה על החיסכון הפנסיוני בעקבות המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully