וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גרוס: "המניות לא זולות כפי שנדמה -הסתיים העידן של דה-רגולציה; מינוף ואשראי זול"

נמרוד הלפרן

2.12.2008 / 22:11

מנהל קרן אג"ח פימקו: "הערכות המבוססות על מכפילי רווח ויחס Q - מטעות"



ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו, העריך היום כי מחירי המניות אינן זולים כפי שנדמה משום שהסתיים העידן של דה-רגולציה, אשראי זול, שיעורי מס נמוכים לעסקים ורמות סיכון גבוהות שמוכנים ליטול על עצמם יזמים.



בתחזית השקעות שפירסם היום באתר האינטרנט של פימקו, טען גרוס כי למרות שמחירי המניות נראים זולים על בסיס חישובי מכפילי רווח ויחס Q (ערך השוק של הנכסים הפיסיים של חברה לעומת ערך החילוף של אותם נכסים), הרי ששיטות הערכה אלו עלולות להטעות את המשקיעים במציאות הכלכלית החדשה שנוצרת כעת.



"המניות נראות זולות כעת מעריכים את שוויין בהקשר של כלכלת מבוססת מימון שבה שלטו מינוף, אשראי זול ושיעור מס תאגידיים נמוכים אף יותר", כתב גרוס. "עם זאת, מציאות זו שייכת לעבר, לא לעתיד", הוסיף.



"עלינו להתחיל להתרגל להידוק הרגולציה, ירידה במינוף, שיעור מס גבוהים יותר והיעדר של טסטוסטרון יזמי - ולסדר יום ממשלתי אשר מאפשר ריפוי, אך במקביל דוחק את המגזר הפרטי לפינה מגושמת ופחות פרודוקטיבית", כתב גרוס.



עוד ציין, כי כאשר תסתיים התערבות הממשלה בשוקי האשראי, מימון זול לא יהיה עוד זמין כפי שהיה בעבר, והדבר צפוי להביא לירידה ברווחי המגזר העסקי. שיעורי המס התאגידי, אשר ירדו בתקופת ממשל הנשיא ג'ורג' וו. בוש, לא ימשיכו לרדת מרגע שברק אובמה ייכנס לבית הלבן, הוסיף.



"אנחנו כעת בעיצומו של שינוי לעולם שבו איגרוף ממשלתי יתפוס את מקומה של היד הנעלמה, שבו רגולציה גוברת על קפיטליזם של המערב הפרוע, ואשר בו רווחי התאגידים לא יהיו עוד פונקציה של מינוף, מימון זול, והיכולת הפזיזה משהו להרוויח באמצעות כספם של אנשים אחרים", כתב גרוס.



בתחזית שפירסם היום באתר פימקו, לא העריך גרוס האם שוקי המניות צפויים לעלות או לרדת, אולם טען כי השקעה באג"ח קונצרניות עדיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully