וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת הביטחון של פלאפון

מאת אמיתי זיו

3.12.2008 / 7:06

פלאפון מיישרת קו עם סלקום ופרטנר, ומעלה לאוויר רשת בטכנולוגיית GSM. החברה תנסה לפתות את הלקוחות בעזרת דגמים חדשים ואטרקטיוויים



>> הרשת של פלאפון אומרת לגבינו, הלקוחות, דברים רבים, כמו יותר תחרות, או בעצם, פתיחת שוק הסלולר לתחרות של שלוש מפעילות GSM - ולא רק שתיים. זה גם אומר מבצעים שיווקיים בתקופת ההשקה.



מבחינת לקוחות פלאפון, השינוי יתבטא בכך שהנסיעה לחו"ל לא תהיה כרוכה בהחלפת מכשיר בנתב"ג. אבל אולי החשוב מכל, הרשת החדשה תביא לכך שלקוחות פלאפון יוכלו ליהנות סוף-סוף ממכשירי נוקיה וסוני אריקסון, האהובים כל כך על הישראלים. ויהיו שם גם מכשירי HTC ואפילו בלקברי. TheMarker מגיש רשימה (חלקית) של המכשירים שתשיק בקרוב פלאפון.

נוקיה



אחרי שהצלחנו לתפוס את מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, משוחח ב-E66 בבית קפה בגבעתיים, והוא הרי יכול להצמיד כל מכשיר שהוא רוצה לאוזן, אי אפשר שלא לחשוד שהוא, כמו מחצית מהישראלים וכמו המנכ"לים של פרטנר וסלקום, מעדיף נוקיה. מלבד ה-E66, פלאפון תשיק עוד להיט של נוקיה - ה-E71. ומכשיר נוסף, הפשוט שברשימה אך נראה שיימכר כמו לחמניות - ה-3120.



סמסונג



מכשירי ה-Soul של סמסונג מוכרים טוב בפרטנר וסלקום, ומכשירי ה-TouchWiz נמכרים שם מצוין. לכן, אין זה פלא שהרשת החדשה של פלאפון תושק עם לפחות ארבעה דגמים, בהם השניים שהזכרנו בנוסף לשם אחד מפוצץ: Omnia - מכשיר שיש שווקים שבהם הוא מכה את ה-iPhone. מכשיר אטרקטיווי אחר מבית סמסונג יהיה Innov8.



בלקברי



רבותי, הפתעה: ביום ההשקה של הרשת החדשה יהיה גם בלקברי, לטובת אנשי העסקים שמסתובבים בעולם וזקוקים לחיבור לדואר האלקרוני 24 שעות ביממה. ועוד איזה בלקברי. לא הדגם המצוי כיום על המדפים של פרטנר וסלקום, אלא ה-Bold. זול זה לא יהיה.



סוני אריקסון



מותג בצמיחה בשוק הישראלי עם כמה להיטים, בעיקר בקרב צעירים. הדגמים שבטוח יהיו בהשקה הם ה-C905, עם המצלמה המתקדמת ביותר בשוק כיום, וכן מכשיר המוזיקה W760.



HTC



הנציגה של HTC בישראל, חברת ניופאן טלקום, לא משווקת מכשירים רבים, אבל כל מכשיר שמונח שם הוא מוצר פרימיום עם מעריצים נלהבים. ביום השקת הרשת של פלאפון יוצע מכשיר ה-Diamond הסקסי.



טושיבה



מותג סלולרי חדש לחלוטין בישראל והפתעה לא קטנה. ההשקה תחל עם מכשיר אחד בשם G810, ובמפת הדרכים של פלאפון צפויות עוד השקות של טושיבה בעתיד.



נוקיה E66



? מערכת הפעלה סימביאן



? קישוריות WIFI



? מצלמת 3.15 מגה-פיקסל ? GPS מובנה



? חריץ לכרטיס זיכרון



סמסונג Innov8



? מערכת הפעלה סימביאן



? קישוריות WIFI



? מצלמת 8 מגה-פיקסל



? GPS מובנה



? זיכרון פנימי של 16 ג'יגה



סמסונג Omnia



? מערכת הפעלה ווינדוס מובייל מסך מגע



? קישוריות WIFI



? מצלמת 5 מגה-פיקסל



? GPS מובנה



? יציאת טלוויזיה



? זיכרון פנימי של 16 ג'יגה



בלקברי Bold



? מערכת הפעלה בלקברי



? מקלדת מלאה



? מצלמת 2 מגה-פיקסל



? קישוריות WIFI



? חריץ לכרטיס זיכרון



סוני אריקסון C905



? מצלמת 8.1 מגה-פיקסל



? GPS מובנה



? קישוריות WIFI



? חריץ לכרטיס זיכרון



Diamond HTC



? מערכת הפעלה ווינדוס מובייל



? מסך מגע



? מצלמת 3.2 מגה-פיקסל



? קישוריות WIFI



? זיכרון מובנה של 4 ג'יגה



טושיבה G810



? מערכת הפעלה ווינדוס מובייל



? מסך מגע



? קישוריות WIFI



? מצלמת 3.2 מגה-פיקסל



למה פלאפון עוברת לרשת חדשה?



מהי בכלל הרשת החדשה של פלאפון?



לאחר שבמשך שנים עבדה פלאפון עם טכנולוגיה בשם CDMA, החליטה החברה לעבור לטכנולוגיה בשם HSPA, שהיא בעצם הדור ה-3.5 בתוואי ה-GSM. או בקיצור: אותה טכנולוגיה שמשרתת את סלקום ופרטנר.



המעבר לרשת החדשה הוא נכון?



בהחלט כן. רשתות ה-GSM משמשות את רוב הרשתות בעולם כיום באופן מובהק, והשימוש בפרוטקול אחיד מאפשר לקחת את המכשיר לכל מדינה ולדבר ללא צורך בהערכות מוקדמת. בנוסף, מגוון המכשירים ברשת החדשה גדול יותר ויאפשר ללקוחות פלאפון לרכוש מכשירים של סוני אריקסון ונוקיה, מה שלא היה אפשרי. לבסוף, הרשת החדשה טובה לתחרות בין שווים של מפעילות הסלולר בכל שירות.



האם המהלך טוב גם לחברת פלאפון?



ובכן, פלאפון אינה ארגון צדקה והיא השקיעה 200 מיליון דולר (חצי מהסכום שולם לאריקסון על הקמת התשתית והשאר ברובו על רכישת אתרי נדל"ן) בסך הכל בהקמה ובהשקה של הרשת החדשה, מתוך הנחה שההשקעה שווה את זה. פלאפון סובלת כיום מכך שלקוחות שמרבים לנסוע לחו"ל מעדיפים את המתחרות, שתומכות בנדידה עם טכנולוגיית ה-GSM. מדובר בלקוחות "קצפת", שממילא מוציאים כסף רב על שיחות סלולריות בישראל וקל וחומר כשהם בחו"ל. כעת פלאפון תוכל לאמץ את הלקוחות האלה.



פן נוסף הוא שתיירים שמגיעים לישראל מדברים כיום רק על גבי הרשתות של סלקום ופרטנר - וגם זה עומד להשתנות, ומדובר בלא מעט כסף (מספיק להסתכל על השיפור ב-ARPU - ממוצע הכנסה חודשית מלקוח - של פרטנר וסלקום בחודשי הקיץ). ויש עוד כיוונים רבים שפלאפון תתחיל להרוויח יותר מהרשת החדשה. למשל, עניין פעוט לכאורה, שברשת הישנה של פלאפון לא היתה תמיכה ב-SMS ברוסית ובערבית - ועכשיו תהיה.



אפילו מספר התווים האפשריים בהודעת SMS אחת ב-GSM נמוך יותר, מה שאומר עוד הכנסות לפלאפון מהודעות טקסט. לבסוף, המון אפליקציות ושירותים מתקדמים מפותחים כיום רק למכשירים ורשתות הפועלות ברשת GSM, ועבור פלאפון זה חלון לעולם חדש.



מה היכולות של הרשת של פלאפון מבחינה טכנולוגית?



הרשת החדשה של פלאפון הוקמה על ידי חברת אריקסון, ובפלאפון מאוד מרוצים מהיכולות שלה. היא פועלת בשתי רצועות תדרים - 850 ו-2,100 מגה הרץ, ולכן ניתוקי השיחות בה אמורים להיות מועטים. בנוסף, איכות השיחה ברשת גבוהה, ושלישית, הרשת החדשה תתמוך ביכולות תקשורת נתונים בקצב גבוה מאוד של 7.2 מגה-בייט הורדה בשנייה. זה טוב בעיקר לגלישה סלולרית מהירה ולשירותי תוכן אחרים.



בשורה התחתונה, שווה לשדרג עכשיו מכשיר או לעבור חברה?



זה בכלל לא רעיון טוב לשדרג מכשירים בתכיפות גדולה, אבל אם כבר לשדרג מכשיר, אז החל מהשקת הרשת החדשה של פלאפון תהיה תקופה שבה כדאי לשדרג מכשיר או להתמקח עם חברת הסלולר הקיימת, מפני שלפחות בשלב הראשון של ההשקה יהיו מבצעי שיווק אגרסיוויים של פלאפון ומבצעי שימור אגרסיוויים של סלקום ופרטנר. וזה, אגב, בהחלט דבר מרענן בשוק הסלולר. סביר שכמו אחרי שהתאפשרה הניידות, אחרי תקופה לוהטת של כמה חודשים, התחרות תשכח כמעט לחלוטין. צריך לדעת שאמנם המכשירים החדשים של פלאפון יעבדו עם כרטיסי SIM, אבל לא כל מכשיר כיום של פרטנר או סלקום יעבוד עם SIM של פלאפון, אלא רק מכשירים מדור 3.5, ועדיף לבדוק קודם כל עם פלאפון.



ומה עם אייפון? יש סיכוי למצוא אותו ברשת החדשה?



עם השקת הרשת החדשה לא ישווק אייפון בפלאפון. כבר חודשים מתרוצצת שמועה עקשנית על השקה עתידית של המכשיר בחברה, אבל בפועל אין שום דבר סגור בין פלאפון ואיי-דיגיטל, היבואנית של מוצרי אפל. בכל אופן, יום אחד עוד תהיה השקה של האייפון בישראל, ואולי ברשת פלאפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully