וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות קשות במכולת של אלי אלעזרא

יורם גביזון

3.12.2008 / 7:06

BenchMarker



>> "בימים אלו פוקד את השווקים הגלובליים משבר פיננסי שמשפיע גם על שוק ההון בישראל ומשפיע על תאגידים רבים, על נזילותם, מצב עסקיהם ויכולתם לממן את פעילותם השוטפת וארוכת הטווח", כך כותבת חברת הליסינג אלבר בסקירת המנהלים שלה. אלבר מציינת כי פעילותה, כמו זו של חברות הליסינג האחרות, מבוססת על היכולת לגייס אשראי בנקאי וחוץ בנקאי באופן שוטף.

לנוכח מחנק האשראי, היה הקורא הסביר של סקירת המנהלים מצפה כי אלבר, מקבוצת אלי אלעזרא, תעשה כל מאמץ להגדיל את נזילותה. אבל מסתבר שבאלבר מצאו שימוש טוב הרבה יותר למזומנים היקרים שבקופה: אלבר החליטה לרכוש מידי חברת אלעזרא החזקות, בעלת השליטה בה, 38% ממניות חברת הכשרה החזקות ביטוח ב-39 מיליון שקל, כלומר לפי שווי הגבוה ב-34% ממחיר השוק של הכשרה החזקות ביטוח. הכשרה החזקות ביטוח סובלת מהפסדים בתיק הנוסטרו, מעלייה בדמי הניהול שאינה יכולה לגבות בפוליסות הביטוח המשתתפות ברווחים, מחיסרון של 25 מיליון שקל בהון העצמי המינימלי הנדרש ומהפסד של 20 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2008.



מדוע חברת ליסינג הסובלת מזמינות פוחתת של אשראי חוץ בנקאי זקוקה למניות מיעוט בחברת ביטוח בעלת נתח זניח בשוק הביטוח בישראל ? לא ברור.



אלבר חייבת לבעלי איגרות החוב תשלומי קרן וריבית בסכום מצטבר של 615 מיליון שקל, שמתוכם 288 מיליון שקל היא צריכה לפרוע עד סוף 2010. האג"ח שהנפיקה, למשך חיים ממוצע של שנתיים עד שנתיים וחצי, נסחרות בתשואות של 40% המעידות על ספקות בנוגע להחזר מלא של החוב.



מה שברור הוא שלהכשרה החזקות ביטוח יש צורך בהול במזומנים, שכן היא אמורה לפרוע ב-31 בדצמבר תשלום קרן וריבית של 61 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ג'. התוכניות של החברה לפרוע את התשלום מתבססות על קבלת הלוואה של 60 מיליון שקל מבנק, אך הבנק התנה את מתן ההלוואה בפירעון יתרת הלוואה שאלעזרא החזקות, החברה האם של הכשרה החזקות ביטוח, קיבלה, וזאת לא יאוחר מ-15 בדצמבר. פירעון ההלוואה שקיבלה אלעזרא החזקות או לפחות הקטנת יתרת ההלוואה ייעשו באמצעות עסקת בעלי עניין זו, שבמסגרתה תרכוש אלבר את מניותיה של הכשרה החזקות ביטוח ב-39 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully