וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א. דורי דחתה מתן ערבות בנקאית בסך 11 מיליון דולר לרכש גז טבעי מספקית הגז המצרית EMG

מאת אבי בר-אלי

3.12.2008 / 7:06

דוראד, שבה שותפה א. דורי, חתומה עם EMG על הסכם לרכישת גז ב-2 מיליארד דולר; EMG הסכימה לדחות את מתן הערבות בחצי שנה



>> חברת א. דורי, השותפה במיזם תחנת הכוח דוראד, מעכבת את העמדת הערבות הבנקאית לספקית הגז המצרי EMG המיועדת לרכישת גז טבעי - כך נודע ל-TheMarker. מדובר בערבות בנקאית אוטונומית בסך 11.25 מיליון דולר שאותה אמורה היתה א. דורי, הנמצאת בבעלות איש העסקים אורי דורי, להעביר ל-EMG לפני כחודשיים. עוד נודע כי EMG הסכימה לדחות את מועד העמדת הערבות בחצי שנה, עד לתחילת אפריל.

קבוצת דוראד אנרגיה - שבה שותפים א. דורי (18.75%), אדלטק (18.75%), קצא"א (37.5%) והקונצרן הטורקי זורלו (25%) - מתכננת להקים באתר קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון) את תחנת הכוח הפרטית הגדולה בישראל, בהספק של כ-810 מגה-ואט ובהשקעה כוללת של כ-800 מיליון דולר. לפני כשנה חתמה דוראד עם EMG על הסכם סופי לרכישת גז טבעי ממצרים לתקופה של 15-20 שנה בכ-2 מיליארד דולר. בהסכם נקבע כי דוראד תעמיד עד אוקטובר 2008 ערבות בנקאית של כ-60 מיליון דולר למימוש ההסכם, כאשר זו תהיה בתוקף עד חמש שנים מתחילת הזרמת הגז; החל במועד זה תופחת הערבות בשיעור של 20%, עד לביטולה.



לפי הערכות, העיכוב במתן הערבות נובע מהיעדר בהירות סביב הרגולציה לייצור חשמל פרטי בישראל, תקלות החוזרות ונשנות בהזרמת הגז המצרי לישראל וכן לנוכח המשבר הפיננסי המתפתח.



דוראד, בניהולו של דורון גרופר, כבר התקשרה עם צרכני קצה כמו משרד הביטחון, תנובה וכתר פלסטיק למכירת החשמל שתפיק. בעבר הודיעה הקבוצה כי בעליה החליטו להזרים הון עצמי של כ-140 מיליון דולר לקידום הפרויקט, עוד לפני שהושלמה הסגירה הפיננסית שלו מול הגופים המממנים. ואולם, עדיין לא הובהר אם סכום זה הועבר על ידי כלל השותפות בקבוצה.



הליווי הפיננסי של הפרויקט מוערך בכ-85% מעלויות ההקמה. את קונסורציום המממנים מוביל בנק הפועלים, לצד כלל מימון מקבוצת כלל ביטוח, שסיכמה לפני כחצי שנה על הובלת המימון החוץ-בנקאי של הפרויקט בשיעור של 50%-60%.



לפי הערכות, אמורה כלל להעמיד אשראי של כ-100 מיליון דולר ולפעול לגיוס גופים מוסדיים נוספים להשלמת יתרת חלקו היחסי של האשראי החוץ-בנקאי. מסמך ההבנות שעליו חתומים הצדדים כפוף לתוצאות בדיקת נאותות ולחתימת הסכם מפורט עד סוף 2008. ואולם, העיכובים הנמשכים בפרסום התעריפים לייצור חשמל פרטי קונוונציונלי, משבר הגז עם מצרים והמשבר המחריף בתחום האשראי עלולים לפגוע בסיכויי ההיתכנות של הסכם המימון.



מחברת א. דורי נמסר בתגובה כי לא ביקשה לדחות את העמדת הערבות הבנקאית להסכם וכי "זו תינתן על פי ההסכם".



מקבוצת דוראד נמסר בתגובה: "דוראד מעולם לא ביקשה או נדרשה לדחות את מועד מתן הערבויות או חלקן ל-EMG, ומן הסתם, לא היתה ולא תהיה כל דחייה במתן הערבויות, על פי הסכם הגז בין הצדדים שהינו בתוקף ומקוים על ידי הצדדים במלואו".



מקבוצת מרחב, שבבעלות יוסי מימן, השותפה ב-EMG, נמסר בתגובה כי אינה נוהגת להתייחס לנושאים מסחריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully