וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר לקוסמים של מוטי זיסר

נתן שבע

3.12.2008 / 7:06

מנהלים יקרים



>> כל אחד היה רוצה לשלוף שפן מהכובע, להוציא סרטים מהשרוול או להעלים יונים. לו אתם שחקני מעו"ף, למשל, בוודאי הייתם חולמים שברגע הפקיעה יכולתם לעשות הוקוס פוקוס ולהתאים את הפוזיציה למדד בפועל.

גם מוטי זיסר, בעל השליטה באלביט הדמיה, רוצה להיות קוסם. זיסר מבקש מאסיפת בעלי המניות שתתכנס לקראת סוף החודש לאשר לו להפחית את מחיר המימוש של האופציות שהוענקו לו לפני שנתיים, לאחר שמחיר מניית החברה קרס ב-80% מתחילת השנה. בעקבות זאת שווי האופציות שתוקפן יפוג בעוד חצי שנה ברח ממחיר המימוש שנקבע להן בעבר, 137 שקל. מחירה של המניה עתה הוא 38 שקל ומחיר המימוש החדש יהיה גבוה ב-25% ממחיר השוק.



אמנם האופציות אינן ניתנות לזיסר בחינם, אבל חלוקת אופציות כיום נעשית כמעט בחטא לנוכח מחירי השפל של המניות, גם אם מחיר המימוש גבוה ממחיר השוק. זיסר למעשה מכה פעמיים: לא רק שכעת הוא מנסה להתאים את מחיר האופציה למניה, אלא גם מנצל את העובדה כי מחיר המניה קרס אתמול לשפל של 4 שנים, מה שמשאיר לו פתח להרוויח מכך כאשר המחיר יעלה. באלביט הדמיה טוענים שגם חברות אחרות בעולם נוהגות להתאים את מחירי האופציות לבכירים. ואולם גם אם העסק כשר, חבל שהוא יהיה גם מסריח, במיוחד שכולם מסביב רק מפסידים כסף. אומרים כי זיסר תרם רבות לחברה שבה הוא עומד והוביל אקזיטים מרשימים, כולל הנפקת פלאזה סנטרס לפני שנתיים, ולכן זה מגיע לו. כרגע לא נראה איזה אקזיט קרוב באופק, אז מה יש למהר? אילו רצה לצאת צדיק, מוטב היה שיוותר על האופציות ויחזור לדון בכך כשהצבע קצת יחזור ללחייהם של המשקיעים.



זיסר קיבל בונוסים ענקיים בשנים האחרונות, בין השאר בעקבות ההנפקה של פלזה סנטרס. לפני שנה כבר היתה תרעומת על בונוס גדול במיוחד, שבסופו של דבר לא אושר במלואו. בנוסף, כשמזכירים את ההנפקה המוצלחת של פלזה סנטרס, כדאי להבהיר שהיא היתה מוצלחת לקופה ולא למשקיעים, כי מניית החברה קרסה. בקיצור, כולם מפסידים וזיסר רוצה לצ'פר את עצמו.



בשורה התחתונה, איש לא עצר את זיסר מלממש את האופציות שהוענקו לו בעבר, כשיכול היה לעשות זאת, אז שיתאפק עד שהמצב יהיה טוב יותר לכולם. את מחיר המניות של המשקיעים בתיק איש לא מתקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully