וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נגד התרומות: "יש חברי כנסת שעומדים למכירה"

מאת צבי זרחיה

3.12.2008 / 7:06

יו"ר הכנסת לשעבר: "אם ח"כ שהגיע משום מקום נהפך למקורבם של מיליארדרים וצובר לעצמו כמה נכסים נאים - יש כאן בעיה"



>> יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ ראובן (רובי) ריבלין (ליכוד) מותח ביקורת על גיוס התרומות על ידי מתמודדים בפריימריז. כל מתמודד יכול לגייס מתורם עד 10,000 שקל. התקרה הכוללת של התרומות נקבעת לפי מספר מתפקדי המפלגה.

ריבלין הופיע אמש בכנס על אתיקה בכנסת שנערך בירושלים והתריע כי "בפוליטיקה הישראלית יש אנשי עסקים שבטוחים שהם יכולים לקנות לעצמם חבר כנסת באמצעות תרומה של 10,000 שקל".



ריבלין הוסיף כי "לא רק שיש אנשי עסקים שבטוחים שהם יכולים לקנות לעצמם חבר כנסת, אלא יש כבר פוליטיקאים שבאמת עומדים למכירה, ולא רק בסכומים אלה, אלא גם תמורת ארוחה במסעדה, שלא לדבר על טיסה לחו"ל". לדבריו, "לא מדובר במעטפות מזומנים או במקרים פליליים התלויים ועומדים, שהטביעו בבוץ את שארית כבודה של הפוליטיקה בישראל. מדובר ברובד האתי, בניגודי עניינים "רכים". מצבים שבהם הלחם שלוח על פני המים, אך שילוחו ומציאתו, "ברוב הימים", אינם בוטים וגלויים , ובקיצור - אינם פליליים".



ריבלין, שגייס עד כה רק 42.5 אלף שקל מתורמים, שהם חברים ותיקים שלו, מתוך תקרה מותרת של 328.25 אלף שקל אמר: "אני רואה את הסכומים שמגייסים מועמדים אחרים, רואה את התורמים, שאין בינם לבין האידיאולוגיה שבה הם משקיעים את כספם לא כלום, ומבין שכפי שהכול יודעים מדוע נכנסת כלה לחופה, כך ברור כשמש מה לאיש עסקים ולתרומה לפוליטיקאי.



"הדבר בולט כשאיש עסקים רציני מחליט לפזר את הסיכונים ולהשקיע באמצעות תרומה לכמה מועמדים ממפלגות יריבות".



ריבלין סבור שיש לבדוק את הצהרות ההון של חברי הכנסת המופקדות אצל יו"ר הכנסת ולראות ש"אם חבר כנסת הגיע לכנסת משום מקוםואחרי כמה שניםהוא מסגל לעצמו הליכות של גביר, מפתח טעם אנין בסיגרים, ביין, בחליפות; לומד להכיר, מבפנים, את המסעדות המובילות בניו יורק, בפאריס; נהפך פתאום למקורבם של מיליארדרים; ובמקביל, צובר לעצמו כמה נכסים נאים במקומות הנכונים - יש כאן בעיה".



עוד על תרומות לחברי כנסת - "הכל אישי, עמ' 22.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully