וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אביב למינהל: "יש לדון מחדש בתוצאות מכרז דרום הקריה"

מאת גיא ליברמן

3.12.2008 / 7:06

החברה, שהציעה את המחיר הגבוה ביותר לפרויקט, טוענת כי המכרז נפסל מכיוון שהשמאות התבססה על נתונים מהעבר, מבלי להתחשב בהשלכות המשבר הקשה בשוק הנדל"ן



>> חברת הנדל"ן אביב, שבשליטת דורון אביב ודפנה הרלב, מסרבת לקבל את ההכרעה של מינהל מקרקעי ישראל, שלפיה מכרז דרום הקריה בתל אביב לבניית 300 דירות הסתיים ללא זוכים.



ל-TheMarker נודע כי בשבועות האחרונים פנו בחברה למנכ"ל המינהל, ירון ביבי, בדרישה לקיים דיון מחודש בנוגע להצעות שהתקבלו עבור המגרשים. זאת בטענה כי במסמכי המכרז לא צוין כי הצעה שתיפול מערך השומה (השומה אינה ידועה למשתתפים במכרז - ג"ל) ביותר מ-75% - תיפסל.

במכתב ששלח למינהל עו"ד עופר נועם, ממשרד ח. נועם ושות' המייצג את החברה, נכתב כי "נקבע שהמינהל יביא לאישור מועצת מקרקעי ישראל הצעה לכללים שבמסגרתם תוכל ועדת המכרזים לשקול להכריז כזוכה על הצעה הנמוכה מהאומדן. לעניין זה לא ידוע למרשי על קיומם של כללים כאלה".



בנוסף, נטען כי השומה שניתנה למינהל על ידי שמאי פרטי לא הביאה בחשבון את השלכות המשבר הכלכלי העולמי: "אין זה סוד כי למשבר הכלכלי הפוקד את העולם ואת ישראל יש השפעה מכרעת על מחירי הנדל"ן. נדמה כי השמאות שהוגשה לוועדה ניתנה על בסיס נתונים מהעבר ובלי לשים את תשומת הלב הראויה למצב השוק שנוצר עקב המשבר הקשה בשוק הנדל"ן. מכיוון שהצעתה של אביב לאחד משלושת המגרשים שהוצעו למכירה במכרז (על כל אחד מהם ניתן לבנות 100 דירות - ג"ל) היא הגבוהה ביותר, מבקשים בחברה כי המינהל יתכנס שוב לקבוע כי הם זכו במגרש".



מהמינהל נמסר בתגובה כי "בעת פרסום המכרז והדיון בוועדת מכרזים פעל המינהל לפי החלטת הנהלה ממאי 2007. ההחלטה קבעה שוועדת המכרזים לא תכריז על זוכה במכרז אם הצעתו לא הגיע למחיר מינימום בשיעור 75% מהשומה ששימשה בסיס לדיון בוועדת המכרזים. ההצעה של חברת אביב היתה נמוכה באופן ניכר מ-75% משומת השמאי. יתרה מכך, הצעתה נמוכה אף מ-50% ממחיר המינימום. עם זאת, בהתחשב במצב הכלכלי, הוחלט להוריד את מחיר המינימום לשיעור של 50%, כך שמתאריך זה ואילך תאשר ועדת מכרזים הצעות העונות על קריטריון זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully