וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי בר נחקר באזהרה בחשד ללקיחת שוחד במסגרת מיזמי נדל"ן בעיר

יהונתן ליס

3.12.2008 / 8:35

חשדות נוספים: קבלת דבר במירמה ועבירות מירמה והפרת אמונים; תגובת העירייה: בר משוכנע בניקיון כפיו


ראש העיר רמת גן, צבי בר, נחקר אמש באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה) בבת ים. בר חשוד, בין היתר, בלקיחת שוחד במסגרת כמה מיזמי נדל"ן שתוכננו בעיר. המשטרה מייחסת לבר חשדות ללקיחת שוחד, קבלת דבר במירמה וכן בעברות מירמה והפרת אמונים. חשודים נוספים בפרשה נחקרו בגין עבירות מתן השוחד והלבנת הון. מעיריית רמת גן טרם נמסרה תגובה.

ביחא"ה סרבו לומר מה החשדות המדוייקים הנוגעים לבר. ואולם, לדברי גורמים המעורבים בפרשה, לא מדובר בחקירה חדשה, אלא בתיק שכבר נחקר בעבר. על פי ההערכה, מדובר בהתפתחות של חקירה שהתנהלה נגד בר ב-2003. אז הוגשה נגדו תלונה בטענה שפעל להעסיק יועצים ומתכננים עירוניים בעלויות נמוכות, וקיבל כסף מקבלני בניין שעמם היטיב כביכול במהלך כהונתו.

חוקרי יאח"ה שבדקו את הטענות החליטו בסופו של דבר לסגור את תיק החקירה, לאחר שלא נמצאה תשתית ראייתית בפרשה. בר כלל לא זומן אז לחקירה בפרשה. היום פשטו החוקרים על עיריית רמת גן ועל מספר מוקדים נוספים. המשטרה ביצעה חיפושים נרחבים והחרימה מסמכים הקשורים לחקירה.

במקביל לחקירה הנוכחית המתנהלת נגד בר, פרקליטות המדינה צפויה להכריע אם יוגש נגדו כתב אישום בפרשת החניונים. ב-2005 הודיעה יאח"ה כי גיבשה תשתית ראייתית המאפשרת את העמדתו לדין של ראש העיר רמת גן בפרשה.

במרכז הפרשה עמד זכיין החניונים ראובן גרוס, שעל פי החשד קשר קשרים מסועפים עם בכירים ברשויות מקומיות, לרבות חברות עירוניות וממשלתיות, והפעיל אותן לטובת קידום האינטרסים העסקיים שלו תוך מתן טובות הנאה. החקירה נגד בר התנהלה, בין השאר, בעקבות חשדות שהפעיל קשרים שהיו לו כדי להשפיע על גורמים בעיריית תל אביב להטות מכרזים לטובתו של גרוס. בר נחקר באזהרה במשך שעות ארוכות וחוקרי היחידה פשטו גם אז על משרדו כדי לאסוף חומרים בפרשה. בעקבות חומר שהצטבר בידי החוקרים על קשרים שבין גרוס לבר, בדקו החוקרים אם בר סייע לקדם אינטרסים של גרוס גם ברמת גן.

עיריית רמת גן: ראש העיר מעולם לא קיבל שוחד

עיריית רמת גן מסרה בתגובה כי "ראש העיר מעולם לא קיבל ולא נתן שוחד או טובת הנאה לאף יזם ואף אחד גם לא בסכום של מאה שקל. ראש העיר משוכנע בניקיון כפיו ויש לו אמון מלא ברשויות החוק. כל הפרויקטים שבוצעו בעיר הינם לקידום העיר ותושביה בלבד. הם בוצעו על פי כל האישורים כדת וכדין כולל אלו הנחקרים עתה".

עוד נמסר כי "במהלך 20 שנות כהונתו של בר התבצעו ברמת גן מאות פרויקטים וכמעט בכל פרויקט ניסו גורמים אופוזיציוניים להשחיר את שמו של ראש העיר, והצליחו לגרום לכמה חקירות משטרה שהעלו חרס. ראש העיר גם הגיש בעבר תלונה כנגד הגורמים המתנכלים לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully