וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדי סוויס ו-HSBC חשודים שסייעו ללקוחות אמריקאיים להעלים מיסים בשווי 300 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

3.12.2008 / 9:58

התביעה בוחנת חשדות לפיהן הבנקים סייעו להסתיר חשבונות בנק בסך 30 מיליארד דולר



משרד המשפטים האמריקאי הרחיב את חקירה הבנקים האירופיים החשודים בסיוע ללקוחות אמריקאיים להעלים מיסים באמצעות חשבונות בנק מחוץ לארה"ב, ויחקור גם את הבנקים קרדי סוויס ו-HSBC, כך מסרו מקורבים לנושא.



התביעה הפדרלית בוחנת חשדות לפיהן מנהלים בדרג הבינוני והגבוה בשני הבנקים סייעו באופן לא חוקי ללקוחות אמריקאיים להסתיר חשבונות בנק סודיים בסך 30 מיליארד דולר, ובכך להתחמק מתשלום מיסים בסך 300 מיליון דולר בשנה מ-2000 עד 2007.



החקירה נמצאת בשלב ראשוני ועדיין לא ממוקדת במנהלים ספציפיים החשודים בעבירות, כך אמרו המקורות.



החקירה היא הסתעפות של חקירה מוקדמת יותר שנפתחה נגד USB השווייצי בחשדות דומים. בחודש שעבר הוגשה תביעה נגד ראול וייל, מנהל בכיר בבנק ואחד מהבנקאים הפרטיים המובילים בעולם, כחשוד בקשירת קשר לסייע לאמריקאים לחמוק מתשלום מיסים באמצעות USB. בכתב התביעה נכתב כי וייל קשר קשר עם מנהלים אחרים בדרגים הגבוהים ביותר בבנק.



רשויות ארה"ב טוענים כי USB גרף הכנסות של 200 מיליון דולר בשנה מניהול נכסים לא מדווחים בסך 20 מיליארד דולר בהם החזיקו לקוחותיו בארה"ב. בתמורה לכספם, נהג USB בחשאיות מוחלטת בנוגע לזהות לקוחותיו ואף הכשיר את עובדיו, לפי התביעה, בטכניקות ובשיטות להימנע מגילוי על ידי רשות המס האמריקאית.



בספטמבר רכשו נוחי דנקנר וכור 34 מיליון ממניות קרדי סוויס במחיר של 35 פרנק שווייצי למניה, המהוות 3.03% ממניות הבנק, תמורת 1 מיליארד דולר. כור מימנה את רכישת מניות קרדי סוויס מתוך ממקורותיה העצמיים (900 מיליון פרנק שווייצי) וכן באמצעות הלוואה של 300 מיליון פרנק שווייצי מבנק ההשקעות גולדמן סאקס, שהעניק לה קו אשראי של עד 1.5 מיליארד דולר לצורך רכישת מניות של מוסדות פיננסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully