וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה אלקלעי: יש יתרון לכך שלא כל גוף מוסדי ינהל את המלחמה באופן עצמאי

יובל מעוז

3.12.2008 / 10:45

מנהלת המחקר באי.בי.אי: אם פישר יתקבל לבנק הפדרלי בניו יורק זה יהיה קריטי לבורסה


"אנחנו כמובן שותפים פעילים לגישה לעשות כל דבר שניתן כדי לגבות את החוב. למכור את המטוסים של בעלי השליטה זו כותרת יפה, אבל זה לא מספיק", כך אומרת אלה אלקלעי, מנהלת המחקר בבית ההשקעות .

אתמול קרא רועי ורמוס, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, ל"אקטוויזם מוסדי". אלקלעי מסכימה עם הגישה ואומרת כי "צריך לעשות כל מה שאפשר כדי לפעול שחברות שגייסו חוב יחזירו אותו. יש יתרון לכך שכל בתי ההשקעות יפעלו בצורה משותפת, בהתאם לחוק ושלא כל גוף מוסדי ינהל את המלחמה באופן עצמאי".

מה ישפיע על המסחר בתקופה הקרובה?

בזירה המקומית צריך לשים לב לשני דברים: האפשרות שסטנלי פישר יתקבל לתפקיד הנגיד בניו יורק ולתוכנית רשת הביטחון. אם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יתקבל, זה יכול להיות קריטי לבורסה. פישר הוא איש מקצועי בכל ההיבטים הכלכלים, ובעל הבנה של השוק ושל הפוליטיקה.

ברמה הגלובלית, מה שצפוי להשפיע על המסחר הוא הסיפור הגדול בארה"ב - תעשיית הרכב ואיך יחליטו לטפל בפצצה הזאת. באופן ישיר, מדובר על בעיה בתעשיית הרכב שעוסקת בכ-300 אלף מקומות עבודה, אך במעגל הרחב של תעשיית הרכב מדובר ביותר מ-5 מיליון עובדים, ואם מרחיבים את זה למעגלים הגלובלים, זה עוד מיליוני מקומות עבודה. זו פצצה קריטית לטיפול בתקופה הקצרה.

איך את מסכמת את השנה?

"השנה שנשמח לשכוח", מתלוצצת אלקלעי. "השבועיים הקרובים הם קריטיים. חזית הקמעונות בארה"ב תעמוד למבחן. זו עונת הקניות בארה"ב ותוצאותיה יראו מה המצב בשוק, האם הצרכנים יפתיעו את התחזיות או שלא.

האם התוכנית הממשלתית לסיוע לשוק ההון תסמן את תחילת ההתאוששות בשוק האג"ח הקונצרניות?

"תוכנית כזו ודאי תשפיע נקודתית בטווח קצר, אך יש פה סוגיה יותר רחבה. הפתרון תלוי בתוכנית - רשת ביטחון לא תעניק פתרון עמוק לשוק האג"ח. הסוגיה החלופית של קרנות בווריאציות שונות ישפיעו באופן ארוך טווח על השוק, וכך גם יותר נכון לדעתי לפעול".

"אני הייתי שמחה לשמוע איך מתכוונים ליצור מקומות תעסוקה וביקושים למשק. זה מה שייסב את הגלגל. חברות שגייסו בארץ הון והשקיעו בחו"ל זה יותר מורכב, כי זה לא תלוי במה שאפשר לעשות כאן, בשוק המקומי".

בשבועים האחרונים אנו עדים להודעות של הנהלות על קיצוצי שכר בקרב הבכירים. האם זה אכן מסייע לחברה או שמדובר במהלך תדמיתי?

"יש לבחון כל מקרה לגופו. הערך של המהלכים האלה הוא בעיקר פנים-ארגוני ופחות תדמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully