וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הצפי לקיצוצי ריבית יחזק היום את המסחר - לא מדובר בתחילתה של מגמה

TheMarker

3.12.2008 / 10:45

גוש היורו, בריטניה וניו זילנד צפויות לקצץ מחר את שיעורי הריבית במדינתן, בניסיון למנוע גלישה למיתון כלכלי עמוק וממושך



גוש היורו ובריטניה צפויים לקצץ מחר את שיעורי הריבית בניסיון למנוע גלישה למיתון כלכלי עמוק וממושך. הדולר נסחר ביציבות אך להערכת לירן קפלוטו, אנליסט בכיר בפינוטק, נטייתו היא לשוב ולהתחזק בימים ובשבועות הבאים. כעת נסחר השטר הירוק סביב הרמות של 1.2700 אל מול היורו, סביב הרמות של 93.16 מול היין וסביב רמות של 1.4890 מול הליש"ט.



הליש"ט נסחר אתמול ביציבות אך מאז תחילת השנה נחלש המטבע המלוכני בכ-24% מול הדולר. מחר צפוי הבנק המרכזי בבריטניה ה-BOE להודיע על קיצוץ ריבית של אחוז לרמה של 2.0% בלבד. הריבית הנמוכה עשויה לסייע להוציא את שוק המשכנתאות הבריטי מהמשבר העמוק אליו נקלע, אך לא בטוח שיש די בכך. לדברי כלכלן בכיר בסיטי של לונדון "הכלכלה הבריטית בדרכה למיתון שיארך לפחות שנה".



באירופה, צפויה מחר הורדת ריבית של חצי אחוז לרמה של 2.75%. לדברי קפלוטו "תחזית זו דוחפת את שוק המניות לעליות לפחות טווח המיידי אך למרות זאת לא נראים סימנים למגמה חיובית שתימשך לאורך זמן רב". הנתונים החלשים ביניהם הייצור והמכירות יימשכו אף הם לפחות כמה חודשים נוספים.



אינדקס מחירי הבתים בבריטניה, שיתפרסם השבוע, צפוי להצביע על ירידה של אחוז נוסף במחירים. היום יפורסמו המכירות הקמעוניות בגוש היורו עם תחזית לירידה של 0.4%. לדברי קפלוטו "הנתונים החלשים עשויים לפגוע במעמדם של היורו והליש"ט כנגד העיקריים". בארה"ב יתפרסם מחר רצף מרשים של נתונים ובייחוד נתוני שוק העבודה בארה"ב עם תחזית לגריעה של 200 אלף משרות.



דולר/שקל: בהתאם למגמתו בשוק העולמי נחלש מעט הדולר גם מול השקל. גם העליות בבורסות העולם על רקע הצפי לקיצוצי ריבית דחפו את הבורסה באחד העם לעליות מתונות של כמעט 1.0%. לדברי קפלוטו "לא בטוח שהמגמה תחזיק מעמד לאורך זמן |בתסריט שהדולר ירד לרמה של 3.90 ניתן יהיה להגדיר זאת כרמת קניה אטרקטיווית לטווח הקצר והבינוני". כעת נסחר השטר הירוק סביב הרמות של 3.97 "על פי הניתוח הטכני הנטיה של הדולר כרגע היא לחפש את רמות התמיכה של 3.95 שקלים ואחריה 3.90 שקלים לפחות בטווח הקצר" אומר קפלוטו.



זהב: הזהב נסחר בירידות מחירים מתונות, כעת נסחר חוזה עתידי על הזהב סביב הרמות של 782.0 דולר לאונקיה. לדברי קפלוטו "המגמה השעתית והיומית מבשרת תיקון אגרסיווי שימשוך את הזהב כל הדרך אל מתחת לרמה של 700.0 דולר בחודשים הקרובים". התחזקותו של הדולר לצד הנפילות בשווקי המניות עשויות להפעיל לחץ של מכירות על המתכת הזהובה. "יש מקום רב למימושים אך משקיעים רבים אינם ממהרים להיפטר מהנכס היציב" מסביר טריידר סחורות בכיר מלונדון את היציבות סביב מחירו של הזהב.



נפט: רגע לפני פרסום מלאי הנפט והדלק השבועי מארה"ב רושם מחירו של הנפט ירידת מחירים חדה של יותר מ-4.0%. כעת נסחר חוזה עתידי על הנפט סביב הרמות של 47.30 דולר לחבית. במהלך המסר נגע הנפט במחיר של 46.96, רמה זו לא הופיעה מאז 20 למאי 2005. הנפט רשם ירידה של 100 דולר מאז חודש יולי על רקע האטה ותחזית לירידה חדה בביקוש מכיוונה של ארה"ב, צרכנית האנרגיה הגדולה בעולם. על פי סוכנות האנרגיה הבינלאומית צפויה עליה של 1.7 מליון חביות למלאי הנפט וכ-900 אלף חביות למלאי הדלק. העליות במלאי מגבירות את הלחץ השלילי על המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully