וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תחקיר TheMarker: אפריקה מגורים דיווחה על ביטול עסקות והשהיית השיווק בפרויקט בירושלים

רנית נחום-הלוי

3.12.2008 / 10:58

אפריקה מגורים דיווחה על 12 עסקות בפרויקט הדגל שלה בירושלים, בלי שאלה אכן בוצעו



חברת אפריקה ישראל מגורים הוציאה הבוקר הודעה לבורסה המסבירה מדוע לא דיווחה בדו"ח הרבעון השלישי שהגישה על ביטול עסקות בסדר גודל של יותר מ-22 מיליון שקל. מתחקיר TheMarker שנעשה עלה כי חברת אפריקה מגורים דיווחה על 12 עסקות בפרויקט הדגל שלה בירושלים, בלי שאלה אכן בוצעו. החברה נהגה לכלול בדיווחי המכירות שלה גם הסכמים בלתי מחייבים שלא כללו התחייבויות חוזיות לרכישת הדירות. כשבוטלו כמה מהסכמים אלה, החברה לא דיווחה על כך ובדו"חותיה לרבעון השלישי של 2008 הוציאה לגמרי את הפרויקט הירושלמי מדיווחיה.



בעקבות בדיקת TheMarker, פנתה אתמול הרשות לניירות ערך לאפריקה ישראל מגורים ודרשה ממנה לפרסם הבהרות לאלתר לגבי היקפי המכירות, החזרי כספים ללקוחות, אם ניתנו, ומצבו של הפרויקט ברחוב הנביאים.



הבוקר מפרסמת החברה, כי כל 12 בקשות הרכישה בפרויקט חצר הנביאים בירושלים בוטלו ונכון ליום ל-30 בספטמבר לא היו כל מכירות בתוקף בפרויקט. היות שכך, מסבירה החברה, פרויקט חצר הנביאים נגרע מדוח הרבעון האחרון.



"הסיבה לכך שפרויקט חצר הנביאים לא נכלל בטבלה המרכזת בדו"ח הדירקטוריון האחרון היא, שבמהלך התקופה שחלפה בין תאריך דו"ח הדירקטוריון הקודם לתאריך האחרון, בוטלו כל 12 בקשות הרכישה בפרויקט זה. חלק מהבקשות בוטלו ביזמת הרוכשים הפוטנציאלים וחלקן האחר ביזמת החברה על רקע עיכובים בהוצאת היתר בנייה לפרויקט ועקב מחלוקת בנוגע לתב"ע החלה עליו. לפיכך ב-30 בספטמבר 2008 לא היו כל מכירות בתוקף בפרויקט זה".



החברה מסבירה עוד, כי הדיווח לפיו נמכרו 12 יחידות דיור בפרויקט חצר הנביאים נעשה במסגרת הטבלה המרכזת של "פרויקטים בשיווק טרם ביצוע", כאשר בהערות נלוות לטבלה הובהר, כי בדרך כלל המכירות בפרויקטים המצויים בשלב זה מותנות בקבלת היתרי בנייה מתאימים בפרק זמן שנקבע, וכי נתוני מכירות אלה כוללים גם בקשות לרכישת זכויות. "מסיבה זו ובשל אי קיום מכירות בפרויקט ל-30 בספטמבר 2008, נגרע הפרויקט ממצבת 'הפרויקטים בשיווק טרם ביצוע' ולא נכלל עוד בטבלה המרכזת בעניין זה בדו"ח הדירקטוריון האחרון", מוסיפה החברה.



כמו כן מודה החברה, כי היא בוחנת מחדש היבטים תכנוניים בפרויקט ולכן הישהתה באופן זמני את פעולות השיווק בפרויקט. עם זאת, מדגישה החברה, כי אין מניעה למכירות בפרויקט והיא עודנה ממשיכה בפעולות שונות לקידומו. כמו כן, מציינת החברה כי לא נפלו טעויות בטבלאות המרכזות, הן בדו"ח הדירקטוריון הקודם והן בדו"ח הדירקטוריון האחרון, וכי הנתונים כפי שפורסמו בטבלאות המרכזיות שנכללו בדוחות הדירקטוריון האמורים הינם נכונים ומלאים ומתייחסים לכל הפרויקטים שהיו בשלב שיווק טרם ביצוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully