וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל "ממליצה": לא להוזיל את התעריף לציבור

אבי בר-אלי

3.12.2008 / 11:25

זאת, למרות הוזלת סל הדלקים. פרידמן מציע להפריש את הכספים העודפים שייגבו מן הציבור לקרן שתשמש את גיוסי ההון של חברת החשמל

חברת החשמל מתנדבת "לסייע" למדיניות קביעת תעריפי החשמל, ומציעה תוכנית מקורית משלה: הקפאת תעריפי החשמל לצרכנים - למרות הוזלת סל הדלקים המשמש את החברה. זאת, כאשר הכספים העודפים שייגבו מן הציבור יופרשו לקרן ייעודית שתשמש למימון פעולות שונות - בהן גם סיוע לגיוסי ההון של חברת החשמל ומימון תוכניות הפיתוח שלה.

"רשות חשמל רצינית, כמו זו שאני מצפה לראות", אמר היום יו"ר חברת החשמל, מוטי פרידמן, בכנס החשמל באילת, "תקבל החלטות שיקחו בחשבון כי הורדת תעריפים בעקבות כניסת הגז הטבעי הזול יחסית, תביא להגדלת הצריכה, לחיסול הרזרבה, להשקעות מיותרות בבניית תחנות כוח נוספות ולזיהום אוויר".

"רשות רצינית לעומת זאת", הוסיף פרידמן, "תוריד את התעריפים המשולמים לחברת החשמל, אך לא תיגע בתעריף לצרכן, ותגבה את ההפרש לקרן מיוחדת, שם יעמוד הכסף לדיון ציבורי אמיתי, לצורך מציאת השימושים הנכונים לשימוש האסטרטגי בו כמו הפניית אמצעים להגנת הסביבה - כפי שמעוניינים הירוקים - יצירת מקור למימון פיתוח משק החשמל כאלטרנטיבה לגיוסים יקרים בחו"ל - שזו עמדתנו - או הפניית אמצעים להקמת תחנות כוח והגדלת הרזרבה במדינה לצד חיזוק רשת ההולכה כעמדת לשכת התיאום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully