וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם קרייזלר עשויה לקרוס עד סוף השנה: קראה לקונגרס לאשר סיוע חירום בסך 7 מיליארד דולר לפני סוף דצמבר

רויטרס

3.12.2008 / 11:35

גורמים בחברה הזהירו כי אם לא תקבל סיוע חירום מהממשלה כי לא תחזיק במספיק מזומנים כדי לפעול בשנה הבאה



ענקית הרכב האמריקאית קרייזלר, הנמצאת בבעלותה של קרן ההשקעות סרברוס - מבעלי בנק לאומי - הזהירה אתמול כי היא זקוקה לסיוע מיידי בסך 7 מיליארד דולר. זאת כדי להימנע מקריסה בחודש הקרוב, בעקבות המשבר המחריף בשוק הרכב העולמי והירידה החדה בביקוש למכוניות בארה"ב.



מקרייזלר נמסר כי קופת המזומנים של החברה תיפול ל-2.5 מיליארד דולר בסוף השנה, למרות הוצאות משוערות של 11.6 מיליארד דולר, שצפויה החברה לרשום ברבעון הראשון של 2009. ההלוואה, מסרה קרייזלר, תוכל להגן על החברה מקריסה עד סוף הרבעון הראשון, כל עוד תועבר לה עד ה-31 בדצמבר. במקביל, מסרה החברה כי היא מעוניינת בהלוואה ממשלתית בסך 8.5 מיליארד דולר, כדי להאיץ את ייצורן של מכוניות חסכוניות בדלק.



אם תקרוס קרייזלר ייסגרו 22 מפעליה של החברה, 55 אלף עובדיה יפוטרו והחברה לא תוכל לשלם למאות הספקים שלה, דבר שיוביל גם לקריסתם ולאובדנן של מאות אלפי משרות נוספות.



יחד עם שתי יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב, GM ופורד, הגישה קרייזלר לקונגרס תוכניות לארגון מחדש של החברה, במסגרת ניסיונותיהן של עניות הרכב לקבל סיוע חירום מהממשל כדי להימנע מקריסה. בתמורה להלוואות, התחייבו החברות לקצץ בשכר הבכירים, להפחית הוצאות ולנקוט בצעדים נוספים כדי לוודא שיוכלו להחזיר את ההלוואות למשלמי המסים.



מקרייזלר נמסר כי החברה אינה שוקלת פשיטת רגל, וכי סרברוס תנהל מגעים עם הממשלה ותספק ערבויות להלוואה ממשלתית. ללא ההלוואה, אמרו בקרייזלר, לא תוכל החברה להמשיך לפעול ברבעון הראשון של 2009. החברה צופה להתחיל להחזיר את ההלוואה הממשלתית בשנת 2012.



שלוש יצרניות הרכב האמריקאיות מבקשות כיום מהקונגרס סיוע חירום בסך 34 מיליארד דולר, במטרה למנוע מתעשיית הרכב להתמוטט בעקבות משבר האשראי העולמי והנפילה במכירות המכוניות בארה"ב. החברה דיווחה על נפילה של 47% במכירותיה בארה"ב בחודש נובמבר - החודש הגרוע ביותר של שוק הרכב בארה"ב זה 25 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully