וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה ו-8 חודשי מאסר בפועל נגזרו על מפקח במס הכנסה שמסר לחוקר פרטי מידע חסוי על נישומים

נורית רוט

3.12.2008 / 12:17

הנאשם, חיים ליבוביץ', סחר במידע יחד עם שני עובדי חברת בזק ועובדת הביטוח הלאומי



בית משפט השלום בתל אביב גזר היום על חיים ליבוביץ', מפקח מס הכנסה בפקיד שומה דן, 20 חודשי מאסר בפועל ועשרה חודשי מאסר על תנאי, בגין עבירות של פגיעה בפרטיות נישומים.



נגד ליבוביץ' (44) הוגש כתב אישום על מרמה והפרת אמונים ועבירות שונות של פגיעה בפרטיות, בו נטען כי הוא סחר, יחד עם שני עובדי חברת בזק ועובדת הביטוח הלאומי, במידע חסוי על אזרחים, שהוצא ממאגרי מידע אליהם היתה לעובדים גישה בתוקף תפקידם. את הנתונים העביר לחוקר פרטי בשם אמיר בן נעים. בתחילת השנה הודה ליבוביץ' בביצוע העבירות והורשע בהן.



התביעה, שיוצגה על ידי עו"ד שירי פרל, ביקשה לגזור על ליבוביץ' עונשים משמעותיים, שכן לטענתה, ליבוביץ' ניצל את תפקידו ופגע באמון שנתנה בו מעבידתו, המדינה, וכן באמון שציבור הנישומים נותן ברשויות, שצנעת הפרטים האישיים ששמורה אודותיו במאגרי המידע תישאר חסויה. עוד טענה כי ליבוביץ' היה הרוח החיה בפרשה והפעיל את הנאשמים האחרים שביצעו איתו את העבירות.



השופט חנן אפרתי קבע כי יש לראות בחומרה את העבירות שביצע ליבוביץ', בין השאר משום שביצע את העבירות לאורך זמן רב וניסה למנוע את חשיפתן,וכן בשל הפגיעה ביחסי האמון שהציבור נותן ברשויות המדינה המנהלות מאגרי מידע, "שצנעת המידע האישי האגור בהם לא תהיה מופקרת". בנוסף לעונש המאסר נגזר על ליבוביץ קנס בסך 10,000 שקל (פ 6338/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully