וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים לחודש נובמבר: הרעה בתפיסת המצב השוטף אך שיפור בתפיסת המצב בעתיד

טל לוי

3.12.2008 / 12:42

כלכלני בנק הפועלים: ייתכן שהתייצבות המדד נובעת מכך שהירידה שנרשמה בו מגלמת כבר את ההאטה הצפויה


מדד אמון הצרכנים לחודש נובמבר עלה ב-0.4 נקודות, עלייה מזערית, לרמה של 121.8. כך עולה ממדד אמון הצרכנים שמפרסם במשותף עם TNS. מצד אחד מדובר בהתייצבות ברמה הנמוכה ביותר שנמדדה מתחילת שנת 2006. מצד שני נרשמה עלייה מזערית ולא ירידה נוספת. המדד לתפישת מצב השוטף רשם ירידה של 2.6 נקודות אולם מדד הציפיות ביחס למצב בעוד שישה חודשים דווקא עלה ב-2.4 נקודות. בשאלה לגבי אווירת הקניות נרשם שיפור בנכונות לבצע רכישות של מוצרים בני-קיימא ודירות.

כלכלני בנק הפועלים מעריכים כי התייצבות מדד אמון הצרכנים (ואף עלייה קלה) הן חדשות טובות בתוך שלל החדשות הכלכליות הנוחתות על שולחנינו לאחרונה. יחד עם זאת סנונית אחת איננה מבשרת את בוא האביב ויש להמשיך ולעקוב אחרי נתוני החודשים הבאים. ייתכן שהתייצבות המדד בשעה שהפעילות הכלכלית צפויה להמשיך ולהאט נובעת מכך שהירידה שנרשמה בו מגלמת כבר את ההאטה הצפויה. זוהי התנהגות דומה לזו של השווקים הפיננסיים אשר מקדימים בהתנהגותם את השווקים הריאליים.

מדד אמון הצרכנים של "הקונפרנס בורד" בארה"ב עלה בחודש נובמבר בשיעור ניכר של 6.1 נקודות. אולם עלייה זו התרחשה אחרי ירידה חסרת תקדים של 22.6 נקודות באוקטובר. רמתו של המדד עדיין עומדת על פחות ממחציתה בתקופת השיא. גם כאן מציעים בבנק הפועלים הסבר דומה לישראל, אלא שרמת התנודתיות בארצות הברית גבוהה הרבה יותר.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS מחושב מידי חודש על ידי חברת TNS טלסקר, על סמך סקר בקרב 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully