וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהדורת חצי היום: כל החדשות של הבוקר

TheMarker

3.12.2008 / 13:00

;


■ בעקבות תחקיר TheMarker: אפריקה מגורים דיווחה על ביטול עסקות והשהיית השיווק בפרויקט בירושלים

חברת אפריקה ישראל מגורים הוציאה הבוקר הודעה לבורסה המסבירה מדוע לא דיווחה בדו"ח הרבעון השלישי שהגישה על ביטול עסקות בסדר גודל של יותר מ-22 מיליון שקל. מתחקיר TheMarker שנעשה עלה כי חברת אפריקה מגורים דיווחה על 12 עסקות בפרויקט הדגל שלה בירושלים, בלי שאלה אכן בוצעו. החברה נהגה לכלול בדיווחי המכירות שלה גם הסכמים בלתי מחייבים שלא כללו התחייבויות חוזיות לרכישת הדירות. כשבוטלו כמה מהסכמים אלה, החברה לא דיווחה על כך ובדו"חותיה לרבעון השלישי של 2008 הוציאה לגמרי את הפרויקט הירושלמי מדיווחיה.

בעקבות בדיקת TheMarker, פנתה אתמול הרשות לניירות ערך לאפריקה ישראל מגורים ודרשה ממנה לפרסם הבהרות לאלתר לגבי היקפי המכירות, החזרי כספים ללקוחות, אם ניתנו, ומצבו של הפרויקט ברחוב הנביאים.

■ חברת החשמל "ממליצה": לא להוזיל את התעריף לציבור - למרות הוזלת סל הדלקים

חברת החשמל מתנדבת "לסייע" למדיניות קביעת תעריפי החשמל, ומציעה תוכנית מקורית משלה: הקפאת תעריפי החשמל לצרכנים - למרות הוזלת סל הדלקים המשמש את החברה. זאת, כאשר הכספים העודפים שייגבו מן הציבור יופרשו לקרן ייעודית אשר תשמש למימון פעולות שונות - בהן גם סיוע לגיוסי ההון של חברת החשמל ומימון תוכניות הפיתוח שלה.

■ גם קרייזלר עשויה לקרוס עד סוף השנה: קראה לקונגרס לאשר סיוע חירום בסך 7 מיליארד דולר לפני סוף דצמבר

ענקית הרכב האמריקאית קרייזלר, הנמצאת בבעלותה של קרן ההשקעות סרברוס - מבעלי בנק לאומי - הזהירה אתמול כי היא זקוקה לסיוע מיידי בסך 7 מיליארד דולר. זאת כדי להימנע מקריסה בחודש הקרוב, בעקבות המשבר המחריף בשוק הרכב העולמי והירידה החדה בביקוש למכוניות בארה"ב.

מקרייזלר נמסר כי קופת המזומנים של החברה תיפול ל-2.5 מיליארד דולר בסוף השנה, למרות הוצאות משוערות של 11.6 מיליארד דולר, שצפויה החברה לרשום ברבעון הראשון של 2009. ההלוואה, מסרה קרייזלר, תוכל להגן על החברה מקריסה עד סוף הרבעון הראשון, כל עוד תועבר לה עד ה-31 בדצמבר. במקביל, מסרה החברה כי היא מעוניינת בהלוואה ממשלתית בסך 8.5 מיליארד דולר, כדי להאיץ את ייצורן של מכוניות חסכוניות בדלק.

■ חשד: קרדי סוויס ו-HSBC סייעו להסתיר חשבונות בנק של לקוחות אמריקאים בהיקף של 30 מיליארד דולר

ועוד ועוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully