וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה היפאנית תקצץ בונוסים לכ-8,700 עובדים בעקבות הירידה החדה במכירות

סוכנויות הידיעות

3.12.2008 / 13:05

בנוסף תקצץ החברה משרות עובדי קבלן ותצמצם את הייצור בכמה ממפעליה; בחודש שעבר הורידה תחזית רווח ב-56%



טויוטה, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בעולם, הודיעה על קיצוץ בבונוסים של כ-8,700 מנהלים ביפאן, בעקבות ההאטה במכירות כלי הרכב וחשש מהחרפת ההאטה הכלכלית בעולם. סך מכירות כלי הרכב ביפאן צנח בשיעור החד זה 34 שנים, ואילו בארה"ב - השוק הגדול ביותר של טויוטה - נרשם חודש 13 ברציפות של ירידה במכירות.



החברה צמצמה את הבונוסים ב-10%, אמר דובר החברה בטוקיו, שינג'י מיאטאקה. מדובר בהורדת הבונוסים הראשונה של החברה זה עשור. מניית טויוטה נחלשה ביום שלישי ב-4.1% בבורסת טוקיו, והשלימה בכך ירידה של 53% מתחילת השנה - הירידה החדה ביותר שלה מאז 1975.



טויוטה הורידה את תחזית הרווח שלה ב-56% בחודש שעבר, והקימה ועדת חירום שבחנה את כל חטיבות החברה, ונועדה לקבוע היכן אפשר לקצץ בעלויות. בין היתר, הודיעה טויוטה על ביטול כל המשרות הזמניות - צעד דומה לזה שביצעו מתחרותיה היפאניות, ניסאן והונדה. החברה צפויה לפטר כמחצית מעובדי הקבלן שלה עד סוף מארס, ולהיוותר עם 3,000 עובדים.



טויוטה אף הודיעה על סגירת מפעל ביפאן המייצר את דגם היוקרה לקסוס, ועל השעיית פעולתו של מפעל נוסף למשך יומיים. הינו מוטורס, חברה בת של טויוטה, הודיעה אף היא על השעיית הייצור באחד ממפעליה.



טויוטה צופה כעת לרשום רווח נקי בסך 550 מיליארד ין (5.7 מיליארד דולר) בשנת הכספים הנוכחית, המסתיימת במארס. מדובר בירידה של 68% לעומת רווחי טויוטה בשנה שעברה. החברה אף הורידה את תחזית הרווח התפעולי שלה ב-63% ל-600 מיליארד ין. את תחזית מכירות המכוניות הורידה טויוטה ב-5.7% ל-8.24 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully