וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריס: הפסד של 49 מ' ד' ברבעון והערת "עסק חי"; רשמה ירידת ערך נכסי נדל"ן ונפט של 51.7 מ' ד'

יובל מעוז

3.12.2008 / 13:20

הכנסות החברה גדלו ברבעון ב-58% ל-350 מיליון דולר ברבעון לעומת הרבעון המקביל


מאבקי השליטה על חברת אמריס לא הסתיימו, אך תמונת המצב שעולה בינתיים מדו"חות החברה לרבעון השלישי מציגים תמונה קשה להמשך קיום החברה. ארקדי גאידמק, שהיה בעל השליטה בחברה, טוען כי ההסכם לרכישת החברה אינו תקף ודורש החזר כספים על העסקה. האחים יוסי וצבי ויליגר שמניותיהם בחברה לפי הבורסה מוחזקים בנאמנות אצל גיל הוכבוים, סירבו להתייחס לדו"חות בטענה כי אינם בעלי מניות החברה.

אמריס, בניהולו של לוי קושניר, סיימה את הרבעון השלישי עם הפסד של 49.1 מיליון דולר לעומת הפסד של 4.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. לחברה הוצמדה הערת "עסק חי" והיא פועלת להגעה להסדר עם בעלי איגרות החוב של החברה.

אמריס היא חברת אחזקות המחזיקה ב, המפעילה תחנות דלק בארה"ב. בנוסף, פעילה החברה בתחום הנדל"ן בארה"ב בפרויקטים בעיר סירקוז בניו יורק ופעילה בתחום הנפט ברוסיה. אמריס היא חברת הציבורית שרק איגרות החוב שלה נסחרות בבורסה. האג"ח של החברה נסחרות כיום בתשואה של 95%, כשהחברה מתכוונת להגיע להסדר עם הנושים של האג"ח. החברה טרם הגישה הצעה מפורטת להסדר.

הכנסות החברה גדלו ברבעון ב-58.5% ל-350.3 מיליון דולר ברבעון לעומת הרבעון המקביל, שהוביל לעלייה ברווח הגולמי ל-40.1 מיליון דולר לעומת 27.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. את עיקר הפגיעה ברבעון רשמה החברה בעקבות ירידת ערך נכסי נדל"ן ונכסי הנפט ברוסיה. בסך הכל רשמה החברה ירידת ערך של 51.7 מיליון דולר ברבעון, כאשר 33 מיליון דולר מתוכם הם על ירידת ערך של נכסי הנדל"ן בארה"ב. את ירידת ערך נכסי הנפט ברוסיה מסבירה החברה בשיעורי המיסוי הגבוהים החלים על יצוא והפקת נפט ברוסיה.

הגדלת פעילות החברה הובילה גם לעלייה בהוצאות המכירה והשיווק שגדלו ל-27.8 מיליון דולר לעומת 19.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הוצאות המימון של אמריס גדלו גם כן, וטיפסו ל-18.3 מיליון דולר לעומת 7.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההוצאות גדלו בעקבות שינוי בשווי של פוזיציות על מחיר הדלק, והוצאות שנגרמו מירידת שער הדולר. החברה סיימה את הרבעון עם גרעון בהון העצמי של 27.2 מיליון דולר. הגרעון נוצר מהפרשות לירידות ערך על הפרויקט הנדל"ני בארה"ב ועבור פעילות הנפט ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully