וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד התשתיות: "אפשר לומר קדיש על האנרגיות המתחדשות בישראל"

אבי בר-אלי

3.12.2008 / 14:42

חזי קוגלר: BG הודיעה שלא תפיק גז טבעי מהשדה מול עזה לפני 2014; נצטרך לשלם יותר על גז טבעי


"שר התשתיות פנה בימים האחרונים אל האוצר ושאל מדוע נפקד מקומן של האנרגיות המתחדשות מתוכנית ההאצה למשק. תשובת האוצר הייתה כי דרושה תוכנית אפקטיווית שמביאה להכנסה חיובית – ולא סבסוד. משום כך אפשר לומר קדיש על תוכניות האנרגיות המתחדשות בארץ" – כך אמר היום מנכ"ל משרד התשתיות, חזי קוגלר, בכנס חשמל 2008 של התאגדות מהנדסי החשמל. דבריו של קוגלר כוונו כלפי התעלמות תוכנית ההאצה מענף האנרגיה, וכן ניסיונות משרד האוצר לסכל את הצעת החוק להכרזת הנגב והערבה כאזורי עדיפות לאומית לאנרגיות מתחדשות. נציגי האוצר אגב, נעדרו מן הכנס.

"משרד האוצר מסתכל רק על החור שבגרוש ולא על התמונה הרחבה", הוסיף קוגלר לתקוף. "הוא מציע שנעצור ונעריך את הכדאיות הכלכלית של האנרגיות המתחדשות, בעוד שסקרים במקומות אחרים בעולם כבר הוכיחו שהצרכן מוכן לשלם יותר עבור אנרגיות מתחדשות. האוצר עושה כל מאמץ כדי שהצעת החוק לא תעלה להצבעה בממשלה – כי הם יודעים שלא ימצא שר שלא יצביע בעדה", אמר.

באשר לסוגיית הגז הטבעי אמר קוגלר, כי אין לישראל ברירה אלא לפנות לרכש גז טבעי משום הצרכים ההולכים וגדלים של חברת החשמל – וכי לא ניתן להתעלם מן העובדה כי מחירי הגז התייקרו: "אין מחסור אמיתי בגז - יש שאלה של מחיר", אמר קוגלר. "אין היום הכרה במחיר האמיתי של הגז, ובמחירים שנמכר הגז היום - לא יהיה הסכם, כי אף ספק לא ימכור גז בהפסד או ברווח קטן. ברור שנצטרך לשלם מחיר. גם התפלה הייתה יקרה – אך נזכרו בה מאוחר מידי רק כשהחלה המצוקה במים. לצערי, אין שום מקור גז נוסף עד 2014 כי זה התאריך המוקדם ביותר שנקבה בו BG לפיתוח שדה הגז מול עזה. ומה יקרה עד אז? חברת החשמל חושבת שתוכל להפעיל את המתקנים בסולר, ואני אומר להם: לא יתנו לכם", הוסיף.

קוגלר מסר עוד מעל הבמה כי בשבוע הבא ייצאו נציגי משרד התשתיות והאוצר לרוד-שואו ביוסטון, טקסס, להצגת פרויקט מתקן ה-LNG (גז טבעי נוזלי) המתוכנן בחופי ישראל. לדבריו, כבר בחודש ינואר הקרוב יתפרסם שלב המיון המוקדם של הפרויקט (P.Q.).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully