וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: הגידול בפעילות אסם בארץ נשחק על ידי תוצאות החברה בחו"ל

TheMarker

3.12.2008 / 15:05

ירידה של כ-1% במכירות בחו"ל עקב שער החליפין מוכיחה פעם נוספת כי מנועי הצמיחה המרוכזים בחו"ל מהווים גורם ממתן בשלב זה


אסם, הציגה ביום ראשון את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2008. רשמה עלייה של 7.4% ברווח הנקי של ל-63.9 מיליון שקל לעומת 59.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. מניית החברה ירדה בשיעור מינורי של 3.4% מתחילת השנה, בעוד מדד המעו"ף (ת"א 25) בו היא נסחרת נפל בשיעור של 46.7%.

בבית ההשקעות הראל פיננסים מעריכים היום כי למרות הדפנסיוויות שמפגינה מניית אסם והעלייה ברווחיה האט הפיחות בשער השקל את מנועי הצמיחה של אסם בחו"ל. מחיר היעד של הראל לאסם עומד על 45 שקלים ללא מטרנה ופודטק בהמלצת 'משקל שוק'.

לדברי האנליסט ערן יונגר מבית ההשקעות "מתווה ההכנסות שאפיין את הרבעונים הקודמים ממשיך לתת אותותיו גם ברבעון זה. הצלחת החברה להציג גידול ריאלי במכירות, משקף את חוזקה של החברה". עם זאת מוסיף יונגר "ירידה של כ-1% במכירות בחו"ל עקב שער החליפין מוכיחה פעם נוספת כי מנועי הצמיחה המרוכזים בחו"ל מהווים גורם ממתן בשלב זה".

עליית מחירים שביצעה אסם ביולי תרמה לגידול של כ-16% בפעילותה בישראל. העלייה במחירי המזון ברבעון זה מתווספת לעלייה כמותית במכירות העומדת על כ–5%. בלטו לחיוב מגזר החטיפים והמאפה אשר צמח בכ–14%. מגזר דומה בחברה שטראוס צמח בכ–2% בלבד. מגזר המזון המצונן צמח בכ-20%.

מכירות אסם בחו"ל המשיכו להישחק כתוצאה מהפיחות בשערהשקל והציגו ירידה של כ–1% לעומת הרבעון המקביל. בהראל מעריכים כי סך מכירות החברה בחו"ל הסתכמו בכ-98 מיליון שקלים וכי הפגיעה כתוצאה משער החליפין התבטאה בכ-12-17 מיליון שקל.

לאור עסקאות טרייב ופודטק, והקמת מפעל טבעול בצ'כיה, סבורים בהראל שמנועי הצמיחה העיקריים עשויים להיפגע עם המשך המשבר הכלכלי וההאטה בצריכה במדינות היעד. האטה בצריכה במדינות אלו עשויה להתבטא בעתיד גם כמותית ולא צפויה להם תרומה משמעותית לצמיחת החברה עד למחצית השנייה של 2009.

אסם ציינה כי ההאטה בצמיחה ובצריכה הפרטית בשנת 2009 עשויות לפגוע במכירותיה, על כן תפעל החברה לצמצם את מספר המוצרים המיוצרים. בנוסף, עשויה ההאטה הכלכלית להשפיע על השוק המקצועי אליו פונה החברה. בהראל סבורים כי צמצום זה יבוא לידי ביטוי במוצרים אשר מורכבותם והתשומות הדרושות לייצורם עולים על תרומתם ולא מיציאה גורפת מקטגוריות מוצר.

אסם הציגה עליה של כ-10% ברווח הגולמי לצד ירידה במרווח, זאת למרות עליית המחירים ביולי. המרווח הגולמי עמד ברבעון זה על 40.9%, לעומת מרווח של כ-42.3% ברבעון המקביל. השחיקה במרווח הגולמי היא המשך של השחיקה ברבעון הקודם וזאת כתוצאה מעליה במחירי חומרי הגלם ברבעונים הקודמים. לדברי יונגר "ירידת מחירי חו"ג והאנרגיה אשר התרחשה במהלך הרבעון השלישי תבוא לידי ביטוי במכירות החברה כבר ברבעון הבא".

המרווח התפעולי של אסם ברבעון שלוש עמד על כ-11.5%, לעומת מרווח של כ-12.7% ברבעון המקביל. הירידה במרווח התפעול היא תוצאה של העלייה בהוצאות שיווק ומכירה לאור הוצאות פרסום שהוקדמו מהרבעון הבא. לדברי יונגר "נראה כי חבלי הלידה של המרכז הלוגיסטי החדש ואיחוד המפעלים לא תמו ואנו עדיין רואים את השפעתם".

ירידה במרווח התפעולי נרשמה כמעט בכל מגזרי הפעילות ובעיקר במגזר המזון בטמפרטורת החדר, על מגזר זה נמנה מפעל הרטבים שעבר מפתח תקווה לקריית גת ובו נרשם גם קיטון של כ-10% ברווח התפעולי. בהראל סבורים כי עם סיום אימוץ המפעל והמרכז הלוגיסטי החדש ועם צמצום במוצרים אשר רווחיותם שולית יגדל המרווח התפעולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully