וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוירודרם תקבל מענק של כ-400 אלף דולר מהמדען הראשי לפיתוח מדבקה להחדרה עורית של תרופות

פז וייסמן

3.12.2008 / 16:10

המוצר הראשון של החברה מיועד לטיפול במחלת פרקינסון


חברת נוירודרם (Neuroderm), בוגרת חממת אפיקים, חברת בת של , קיבלה מענק של כ-400 אלף דולר (1.52 מיליון שקל) מהמדען הראשי. נוירודרם מפתחת מדבקה להחדרה עורית של תרופות לטיפול במחלות של מערכת העצבים המרכזית, והמוצר הראשון של החברה מיועד לטיפול במחלת פרקינסון.

כיום, הטיפול העיקרי והנפוץ בחולי פרקינסון מתבצע באמצעות טיפול בגלולת הלבו-דופה (אשר "מפצה" על החוסר בדופאמין האופייני למחלה), אך היא מתפרקת תוך כ-90 דקות בגוף. נטילתה דרך הפה אינה מאפשרת שמירה על רמה קבועה בדם ומחישה את התפתחותם של סיבוכים מוטוריים וירידה ביעילות הגלולה.

המדבקה של נוירודרם אמורה לאפשר החדרה רציפה של לבו-דופה (Levodopa) באמצעים בלתי חודרניים לטיפול לתקופות זמן ארוכות ומתוכננת להתאים הן לחולים מתקדמים והן לחולים בשלבים ראשונים של המחלה.

לדברי החברה, מספר חולי הפרקינסון בעולם מוערך ב-4-6 מיליון חולים, מהם, עפ"י האגודה האמריקאית לפרקינסון, כ-1.5 מיליון בארה"ב. כ-70%-80% מהחולים בפרקינסון מטופלים בתרופת הלבו-דופה.

שוק התרופות למחלת הפרקינסון נאמד בכשלושה מיליארד דולר לשנה. מרבית חברות התרופות הגדולות מוכרות מוצרים בתחום הטיפול התרופתי בפרקינסון, בכללן פייזר, גלקסו-סמית-קליין, נוברטיס, בורינגר אינגלהיים, אלי-לילי, טבע ושוורץ פארמה.

נוירודרם הוקמה בשנת 2004 וגייסה עד כה כ-4.5 מיליון דולר. החברה ממוקמת בפארק המדע ברחובות ומעסיקה כ-12 עובדים. הפיתוח הקליני של המדבקה נתמך גם ע"י קרן המחקר של מייקל ג'י פוקס לחקר מחלת הפרקינסון.

כמו כן, מושקעים בנוירודרם, רוברט טאוב, מייסדה של חברת הביו-פרמצבטיקה אומריקס, אווה וושר, דר' שמואל קבילי וחממת אופקים של קפיטל פוינט, המחזיקה ב-35.2% אחוז מהונה המונפק של נוירודרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully