וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה הבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד טיב טעם וגאידמק עקב "שיקולים של המסחר בשוק ההון"

הילה רז

3.12.2008 / 17:07

הבקשה לאישור הוגשה ע"י בעלי מניות בטיב טעם כתוצאה ממעשיו הנטענים של גאידמק במו"מ לרכישת מניות



שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ד"ר מיכל אגמון גונן דחתה היום את הבקשה לאישור התביעה הייצוגית נגד טיב טעם וארקדי גאידמק.



הבקשה לאישור התביעה הייצוגית הוגשה לבית המשפט ביוני 2007 בגין נזקים שהוערכו בעשרות מיליוני שקלים שנגרמו לכאורה לבעלי מניות בטיב טעם, כתוצאה ממעשיו ומחדליו הנטענים של גאידמק במשא ומתן לרכישת מניות בחברה. בתביעה שהגיש איתי אהרון, שיוצג על ידי עו"ד יוקי שמש ועמית מנור, נטען כי גאידמק גרם לתובע וליתר חברי הקבוצה המיוצגת נזקים אדירים. כתוצאה מהמחדלים נטען כי שער מניות טיב טעם, שבהן החזיקו ירד ב-16.2%.



לפי התביעה, חברי הקבוצה המיוצגת הם כל מי שרכש מניות של החברה ב-18-10 ביוני 2007. בתשובתו של גאידמק לתביעה הוא טען כי מדובר בבקשת סרק, האוצרת בתוכה את כל הליקויים הטמונים במוסד התובענה הייצוגית, והיא דוגמה בוטה לסוג התובענות שהמחוקק והפסיקה התריעו מפניהן.



גאידמק, שיוצג על ידי עו"ד רם כספי, גד טיכו ודורון טאובמן, הדגיש כי בכל תקופת המשא ומתן הוא נהג בתום לב מוחלט. לדבריו, לאחר חתימת ההסכם הראשון התבררו לו עובדות מהותיות, שיש להן השלכה הן לגבי ההסכם הראשון והן לגבי יכולתו להביא לכך שטיב טעם תיהפך לכשרה. גאידמק השתמש בביטוי "ללכת עם ולהרגיש בלי", בטענה כי התובע הייצוגי רוצה לשחק בבורסה שרק עולה, כשגאידמק משמש לו חברת ביטוח לעליית מחירי ניירות הערך.



במהלך דיון שהתקיים היום המליצה השופטת לצדדים כי הבקשה לאישור התביעה הייצוגית תדחה ללא צו להוצאות וזאת לדברי השופטת "משיקולים של המסחר בשוק ההון". הצדדים קיבלו את המלצת השופטת, שדחתה את הבקשה לאישור התביעה ואת התביעה לגופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully