וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פסילות בשלב המוקדם: 17 קבוצות יתמודדו במכרזים הסולאריים בנגב

אבי בר-אלי

3.12.2008 / 17:47

השר בן-אליעזר: "אנחנו מקווים שהאוצר יירתם להגדלת שיעור ייצור החשמל באנרגיות מתחדשות"



אושרה מועמדותן של כלל 17 הקבוצות אשר ניגשו לשלב המיון המוקדם (.P.Q) של המכרזים הסולאריים באתר אשלים שבנגב ללא פסילות. ועדת המכרזים הבין-משרדית הודיעה היום לחברות כי יוכלו להשתתף במכרזים שיפורסמו לפי הערכות משרדי הממשלה ברבעון הראשון של 2009.



שבע קבוצות יתמודדו במכרז התרמו-סולארי שהיקפו מוערך ב-650 מיליון דולר. מדובר במכרז B.O.T בין לאומי למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של שתי תחנות כוח סולאריות בטכנולוגיה התרמו-סולארית, בכושר ייצור שבין 80-125 מגה-וואט כל אחת.



כפי שפורסם ב-TheMarker על המתמודדות במכרז נמנות: קבוצה משותפת לשיכון-ובינוי, סולל ובייטמן ליטוויין; קבוצת משותפת לדור-אלון, מנרב, סולאר-מילניום הגרמנית, אלסטום הצרפתית ואקטליוס האיטלקית; קבוצה משותפת לכלל אנרגיה מקבוצת אי.די.בי ולחברת אבנגואה הספרדית; קבוצת שפיר הנדסה שניגשה עם EDF הצרפתית; קבוצה משותפת לחברת הסולאר הישראלית לוז 2, שניגשה יחדיו עם סולאר-פאוור האמריקנית ו-Dalkia (זרוע האנרגיה של תאגיד ואוליה הצרפתי); קבוצה משותפת לאורסול אנרג'י ולאורמת; וקבוצה משותפת ל-ICG מקבוצת החברה לישראל שניגשה עם סקיי-פאוור הקנדית.



כמו כן, אושרה מועמדותן של 10 קבוצות למכרז הפוטו-וולטאי הסמוך. המדובר במכרז B.O.T בינלאומי למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של תחנת כוח סולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (P.V) בהיקף של 15 מגוואט (עם אופציה ל-15 נוספים). היקף הפרויקט מוערך בכ-70 מיליון דולר, והוא יוקם בסמוך לשתי תחנות-כוח בטכנולוגיה תרמו-סולארית.



שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, אמר היום: "אנו נחושים לעמוד ביעדים ובלוחות הזמנים שקבענו בשלושת המכרזים. עלינו להמשיך במאמצים להוצאת מכרזים נוספים באזור, כדי להפריח את השממה בנגב באנרגיה ירוקה, לטובת רווחת תושבי האזור, ולטובת משק האנרגיה הישראלי. משרד התשתיות ואני כעומד בראשו, פועלים להגדלת היעד של אנרגיות מתחדשות כפי שנקבע ע"י הממשלה, ומקווים שהאוצר ייעתר לקבל זאת לבסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully