וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי תובע 23 מיליון ש' ממנכ"ל הסניף הבריטי

הילה רז

3.12.2008 / 20:14

הבנק טוען כי מיקי פרידמן, לשעבר מנכ"ל לאומי בריטניה, קיבל 2.5 מיליון שקל כשוחד מלקוחות בתמורה להעמדת אשראי חריג

בנק לאומי הגיש אתמול תביעה בסך כ-23 מיליון שקל ממיקי פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי בריטניה לשעבר. הבנק טוען כי פרידמן רימה את הבנק, גזל את כספיו, הפר חובת אמונים וחבות זהירות כלפי הבנק, נהג ברשלנות והפר חובות החלות עליו על פי חוק בכך שלקח שוחד, גנב, קיבל דבר במרמה, ופגע בניהול תקין של עסקי הבנק. אתמול פוטר פרידמן מהבנק בשל חשד למעילה בעת שכיהן כמנהל הסניף המרכזי בתל אביב וכסמנכ"ל בבנק.

בתביעה שהגיש הבנק נכתב כי בשנים 2007-2006, אישר פרידמן העמדת אשראי בעשרות מיליוני שקלים ללקוחות הבנק, תוך חריגה מהותית וברורה מכללי הבנק, וכנגד קבלת טובות הנאה במיליוני שקלים. הבנק מציין כי קיימות ראיות חד-משמעיות שפרידמן קיבל במזומן כ-2.55 מיליון שקל.

לאומי - המיוצג על ידי עו"ד אלון מגן, אלון יואלי ולבנת פישר ממשרד קנטור, אלחנני, טל ושות' - מציין כי בדיקה שערך העלתה שפרידמן נהג להתנהל במזומנים, ושילם על חלק ממחיר דירתו ורכבו במזומן. הבנק מציין כי איתר במגירות שולחנו של פרידמן במשרדו בלונדון מזומנים במטבעות שונים בסך כולל של כ-250 אלף שקל. כן מציין הבנק כי פרידמן הפקיד סכומי כסף אותם ניסה להבריח בחשבונות הבנק של ילדיו ושל אמו.

לפי השיטה אותה מתאר הבנק, פרידמן הנחה את העובדים להעמיד אשראי ללקוחות שונים, כשהוא מסתיר את העמדת האשראי מגורמים ניהוליים בסניף ותוך חריגה מסמכותו להעניק אשראי מקסימלי בסך מיליון שקל ללא בטחונות מספיקים. בתמורה להענקת האשראי, טוען הבנק, מקבלי ההלוואות מהבנק שילמו לפרידמן סכומי מזומן, אותם הפקיד בחשבונות המשפחה.

עו"ד משה ישראל, המייצג את פרידמן, אמר בתגובה: "יש להניח שהפרקליטות עושה עבודה נאמנה וזו אינה טוענת כי מר פרידמן אישר מתן הלוואות בשל איזשהו מניע אישי או בשל קבלת טובת הנאה. הפרקליטות אף טרם קיבלה החלטה סופית על הגשת כתב אישום כלשהו, ואם יתקיים משפט פלילי אני משוכנע כי יתברר שפעולותיו של פרידמן לא היו כרוכות בעבירות פליליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully