וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אג"ח קונצרניות בעולם בסיכון שיא: מחיר ביטוח נגד פשיטת רגל מזנק עקב חשש ממיתון גלובלי

סוכנויות הידיעות

3.12.2008 / 20:19

מחיר הביטוח נגד חדלות פרעון על מדד Markit iTraxx Crossover עלה לראשונה מעל ל-10%



עלות ההגנה מפני חדלות פרעון של אג"ח תאגידיות זינקה לשיא באירופה, וקרובה לרמתה הגבוהה מעולם בארה"ב. זאת, על רקע חששות מהחמרה נוספת במיתון העולמי והערכות כי הבנקים המרכזיים בעולם מיצו את יכולתם להיאבק במיתון.



מחיר חוזי ביטוח (CDS) נגד חדלון פרעון על מדד Markit CDX צפון אמריקה, הכולל 125 חברות בדרגת השקעה בארה"ב וקנדה, עלה ב-0.08% לרמה של 2.67% - מרחק של 0.17% משיא של 2.84% שרשם ב-20 בנובמבר, לפי נתוני ברקליס קפיטל.



מחיר הביטוח נגד חדלות פרעון על מדד Markit iTraxx Crossover המכיל 50 חברות בדירוג אשראי נמוך מזנק ב-0.65% לרמה של 10.05%, לאחר שמוקדם יותר רשם שיא של 10.1%, לפי נתוני ג'יי.פי מורגן צ'ייס.



מדד Markit iTraxx, העוקב אחרי עלות הביטוח מפני שמיטת חוב של אג"ח קונצרניות של 125 חברות אירופיות בדרגת השקעה, עלה ב-0.09% ל-1.95%, לאחר שמוקדם יותר כבר נסק לשיא של 1.98%, לפי נתוני ג'י.פי מורגן.



בנקים מרכזיים ברחבי העולם הזרימו הון עתק למערכת הפיננסית במטרה להפשיר את מחנק האשראי. נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, אמר השבוע שהבנק הפדרלי יוכל להמשיך להוריד את הריבית מתחת לרמתה הנוכחית של 1%, שפל של 45 שנים. אולם ברננקי גם אמר שהשפעתן על הכלכלה תהיה מוגבלת.



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) צפוי להוריד מחר את הריבית בגוש היורו ב-0.5%, והבנק המרכזי של בריטניה צפוי להוריד את הריבית ב-1%, לפי תחזיות הכלכלנים.



למרות הורדות הריבית נמשך משבר הנזילות, אשר מונע מחברות רבות גם מחוץ למגזר הפיננסים להשיג מימון לפעילותן השוטפת. הסירוב להלוות כסף גרם לנפילה חדה במכירות אג"ח של חברות, ולעלייה חדה בתשואותיהן - הריבית אותה דורשים המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully