וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי הקניונים מודאגים: המכירות ירדו בכ-10% בנובמבר

עדי דברת

3.12.2008 / 21:18

על אף המבצעים האגרסיוויים ברשתות הגדולות - הקונים מדירים רגליהם מהקניונים



גורמים בכירים בענף השיווק מעריכים כי נובמבר האחרון התאפיין בירידות משמעותיות בהיקף המכירות בקניונים וברשתות בישראל של בשיעור של כ-10% בממוצע לעומת אשתקד. זאת, על אף המבצעים האטרקטיוויים שהציעו הרשתות הגדולות. בחלק מהקניונים אף מדווחים על ירידה מורגשת במספר המבקרים.



אמנם עדיין מוקדם לאמוד את חומרת הפגיעה של הירידה במכירות בשוק כולו. עם זאת, על-פי המתרחש בשוק האמריקאי, שבו גרמה ירידה של 3.8% במגזר הקמעוני באוקטובר לנפילה של 8% בוול סטריט, אפשר להעריך כי הפגיעה תורגש היטב.



"ירידה ממוצעת של 5% זה הרבה מאוד, זה אומר שיש תחומים עם ירידה של 40%", אומר עופר שחטר, מנכ"ל אריאל פרומול המנהלת קניונים ומרכזי מסחר. פאר נדיר, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי, מעריך כי הירידה במכירות בנובמבר חדה אף יותר ומגיעה לכ-10%. לדבריו, הירידה מורגשת בעיקר בתחום האופנה, בתחום האוכל המהיר ובבתי הקפה. עם זאת, נדיר סבור כי המצב הכלכלי אינו האחראי הבלעדי לירידה במכירות, שנגרמת גם בשל מזג האוויר החמים, שעדיין מאפשר לצרכנים לערוך קניות ברחוב.



בקניון דיזנגוף סנטר בתל אביב מדווחים על ירידה של 10% בתנועה ובמכירות לעומת אוקטובר. "כשיש גשם כולם נרטבים ואנחנו לא חיים בבועה", אומר איתן גולדמן, מנכ"ל דיזנגוף סנטר. "אנחנו נמצאים במרכז, ולכן הפגיעה אצלנו נמוכה יחסית. יש האטה, אבל לא יותר מזה. יש מקומות שאני שומע שהירידה בהם הגיעה ל-30%".



בכיר בענף הקניונים מספר כי מגזרים שלמים נפגעו בנובמבר ­ובעיקר חנויות התכשיטים, המדווחות על ירידה של עד 50%, חנויות מכשירי החשמל, ההלבשה התחתונה, האופנה והמזון המהיר שספג ירידה של 10%. "בתחומים האלה ממש רואים מכה", אומר הבכיר. "בעלי החנויות באים אלי ומבקשים הנחות בשכר הדירה בקניונים".



גם לדברי אלעד לוי, מנהל רשת התכשיטים והשעונים אימפרס, ענף התכשיטים ספג פגיעה קשה, אך לטענתו, הפגיעה מורגשת יותר במותגים הזולים מאשר במותגי היוקרה. "הרגשנו האטה של כ-8% בנובמבר, והפגיעה היא בעיקר בקניות המזדמנות. במותגי היוקרה, לשמחתנו, לא רואים ירידה ואפילו רואים גידול זעיר ­ הצרכן הישראלי אוהב לקנות מותגים".



נובמבר התאפיין במבצעי מכירות אגרסיוויים ברשתות השיווק ובקניונים, שנולדו בשל המשבר הכלכלי. משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת קניוני ישראל, אומר כי הרשתות יצאו במבצעים בגלל צורך מיידי במזומנים. "רשתות האופנה שיוצאות במבצעים משלמות על כך מבחינת הרווחיות שלהן, אך מצליחות לשמור על המכירות", הוא מסביר.



"הן זקוקות למזומנים מכיוון שהבנקים חונקים אותן והן צריכות כבר לסיים את ההזמנה של קולקציית הקיץ. לשם כך, הן זקוקות לכסף עכשיו. המבצעים עוזרים להן להשיג את המזומנים שהן צריכות. להערכתי, נובמבר אולי ייגמר בירידה אבל זאת לא תהיה ירידה חדה. תמונת המצב תהיה פחות חמורה מזו שכולם הציגו וניבאו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully