וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד בכירי בנק סיטי בגין מכירה חשודה של מניות בהיקף של 150 מיליון דולר

רויטרס

3.12.2008 / 22:26

המנכ"ל לשעבר צ'רלס פרינס - גרף 26.5 מ' ד'; שר האוצר לשעבר של ארה"ב, רוברט רובין הרוויח 30.6 מ' ד'


משקיעים בבנק האמריקאי טוענים בתביעה, שהגישו נגד הבנק כי בעלי עניין בבנק, בהם היועץ הבכיר של הבנק - שר האוצר לשעבר של ארה"ב, רוברט רובין - מכרו מניות של סיטי שהיו בבעלותם בשווי של 150 מיליון דולר במחירים מנופחים בעודם מסתירים את מצבו הפיננסי העגום של הבנק.

בתביעה, המתפרסת על פני כמעט 500 עמודים ואשר הוגשה שלשום לבית משפט בניו יורק, נטען כי הבנק הונה את המשקיעים, בכך שלא חשף פרטים לגבי ני"ע מגובי משכנתאות שהיו בידי סיטי. עם זאת, התובעים אינם מאשימים את בעלי העניין במסחר לפי מידע פנים. במקום זאת, הם טוענים כי סיטי וכמה מבכיריה הסתירו את הסכנות בהיקף של מיליארדי דולרים הטמונות במכשירים פיננסים אלה, והונו את המשקיעים בכך שניפחו את מחיר מניית הבנק עד לרגע שבו "האמת יצאה לאור" כדבריהם, ומחיר מניית סיטי צלל.

בעלי המניות טוענים כי רובין והמנכ"ל לשעבר של סיטי, צ'רלס פרינס, כמו גם כמה מנהלים בכירים נוספים של הבנק בעבר ובהווה, ביצעו מכירות "חשודות" של מניות כדבריהם, אשר "בוצעו בעיתוי מחושב שנועד למקסם את הרווח האישי שלהם ממידע פנימי שלא דווח".

בעלי העניין מכרו קרוב ל-3 מיליון מניות של סיטי במחירי מנופחים מתחילת 2004 ועד ה-22 בפברואר 2008, והרוויחו מכך סכום כולל של כ-150 מיליון דולר, נאמר בתביעה. עוד ציינו התובעים כי מכירות המניות בוצעו בעיתוי ובהיקף חריגים.

לפי התביעה, גרף רובין ממכירת המניות 30.6 מיליון דולר, ואילו פרינס הרוויח 26.5 מיליון דולר. שני בכירים נוספים, סמנכ"ל התפעול לשעבר של סיטי, רוברט דרוסקין, וראש חטיבת ניהול הכספים הגלובלי, טוד תומסון, הרוויחו 32 מיליון דולר ו-25.7 מיליון דולר.

המנכ"ל הנוכחי של סיטי, ויקראם פנדיט - אשר החליף את פרינס בחודש דצמבר - אינו מוזכר בכתב התביעה. התובעים מבקשים להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית. דובר סיטי, מייקל הנרטה, אמר היום כי התביעה חסרת בסיס, וכי הבנק מתכוון "להגן על עצמו בתוקף". מניית סיטי, אשר נסחרה במחיר על יותר מ-55 דולר בסוף שנת 2006, נסחרת כיום במחיר של פחות מ-8 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully