וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע ביל מילר: "שוק המניות בארה"ב הגיע לתחתית" - קרן ואליו טראסט צנחה 60% השנה

נמרוד הלפרן

3.12.2008 / 23:07

המשקיע האגדי: "לא ציפיתי שקרנות לג מייסון ירשמו ביצועים כה גרועים השנה"



שוק המניות בארה"ב הגיע לתחתית, והבנק הפדרלי צריך לשקול לרכוש מניות ואג"ח זבל כדי להוציא את ארה"ב מהמשבר הפיננסי. כך העריך היום המשקיע האגדי ביל מילר, מנהל קרן המניות ואליו טראסט (Value Trust) של לג מייסון. לדבריו, כל המשקיעים לטווח ארוך שותפים כעת לדעה כי מחירי המניות זולים, אולם הודה כי הקרנות שבניהולו רשמו השנה ביצועים גרועים בהרבה משצפה.



קרן המניות ואליו טראסט צנחה מתחילת השנה ועד אתמול 59.7%, לעומת נפילה של 41% שרשם מדד המניות S&P 500 באותה התקופה, לפי נתוני ליפר. בין השקעותיו הכושלות של מילר נמנות כמה מהחברות שקרסו או הולאמו, דוגמת ענקית הביטוח AIG, פרדי מאק, ובנק ההשקעות בר סטרנס. נכון לסוף חודש יוני השנה, כמעט חמישית מהחשיפה של קרן ואליו טראסט הייתה למגזר הפיננסים. לקרן היו 35 מניות באותה עת, ולג מייסון כולה ניהלה נכסים בסך 923 מיליארד דולר.



קרן ואליו טראסט נמצאת כעת בדרכה לשנה השלישית של ביצועים גרועים יותר מאלו של מדד S&P 500 - התקופה הממושכת ביותר של ביצועים חלשים של הקרן, אשר במשך 15 שנים רצופות עלו על ביצועי מדד S&P 500. בין השנים 1991 ל-2005 הניבה הקרן תשואה ממוצעת של 16%, לעומת עלייה ממוצעת של 12% שרשם מדד S&P 500 באותה התקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully