וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש ערעור על דחיית התביעה נגד כלל פיננסים ומנהל הקרנות עדי גוברמן בעניין ייעוץ השקעות

מאת הילה רז

4.12.2008 / 6:51

התביעה נדחתה בנימוק שלא הוכחה גרימת נזק. בערעור נטען שלא היה בסיס לבקש מהתובע להוכיח בקשה בכתב לשינוי תנאי הניהול



>> סוכן הביטוח עוזי ארגמן מערער על דחיית תביעתו נגד כלל פיננסים בטוחה ונגד מנהל קרנות הנאמנות שלו לשעבר עדי גוברמן.

לפני כחודשיים קבע שופט בית משפט השלום בתל אביב, שלמה פרידלנדר, כי כלל וגוברמן הפרו את חוק הסדרת העיסוק בייעוץ והשקעות, בכך שלא הדגישו בפני ארגמן את העובדה שהעסקות שביצעו במסחר באופציות נשאו סיכון גבוה יחסית, ואולם דחה את התביעה בנימוק שארגמן לא הוכיח שנגרם לו נזק.



בתביעה שהגיש ארגמן נטען כי בתחילת 2000 הפקיד בחשבון ההשקעות בכלל 3 מיליון שקל. לדבריו בתוכנית ההשקעה הפיננסית הוסכם כי הוא ישקיע את הכסף באופן סולידי יחסית. כמיליון שקל בשוק המניות, מיליון באג"ח חברות להמרה וכמיליון שקל במכשירים שקליים, כשעד 400 אלף שקל מתוכם ישמשו לגיחות קצרות לשוק המניות ולהנפקות. לגרסת ארגמן, למרות הסכמות אלה, הושקע כספו במסחר באופציות ובעסקות בעלות סיכון מיוחד ונגרמו לו הפסדים בתשואה.



השופט קבע כי עדותו של ארגמן עשתה רושם לא אמין וכי הוא מנוע מלתבוע בחלוף חמש שנים מהאירועים, בין השאר מאחר שראה בדו"חות התקופתיים שנשלחו לו כי מדובר בעסקות בעלות סיכון מיוחד.



בערעורו טוען ארגמן, המיוצג על ידי עו"ד עופר שפירא ממשרד שבלת, כי בית המשפט טעה בכך שהטיל עליו נטל ראייתי להוכיח כי הודיע בכתב על רצונו לשנות את הוראות ניהול תיק ההשקעות, ובקובעו כי עליו להעמיד את כלל פיננסים על אי ההתאמה בין אופי ניהול התיק לבין צרכיו והנחיותיו. זאת, לדברי ארגמן, בניגוד לדרישות החוק המחייב את מנהל התיקים לשלוח הודעה בכתב על אופי שינוי התיק ללקוח - ולא להיפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully