וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המסחר ייפתח על רקע העליות בוול סטריט והאופטימיות בארה"ב

יעל פולק

4.12.2008 / 7:13

שר האוצר: הקישור שנעשה בוועדת הכספים בין תוכנית ההאצה של האוצר לרשת הביטחון הוא פוליטי וברוטאלי


יום המסחר האחרון בבורסה של תל אביב ייפתח על רקע אופטימיות של המשקיעים בארה"ב, שהביאה לסיום חיובי של המסחר בוול סטריט אמש.



בתל אביב הסתיים אתמול המסחר בירידות שערים, שהגיעו לאחר פתיחה שלילית של המסחר בארה"ב: מדד תל אביב 25 ירד ב-1.5% ל-637 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 1.7% לרמה של 564 נקודות ומדד התל-טק ירד ב-1%. בדומה לימים האחרונים, היה מחזור המסחר נמוך והסתכם ב-969 מיליון שקל בלבד.

אבל בארה"ב הסתיים המסחר התנודתי דווקא בעליות שערים על אף שלל נתוני המאקרו השליליים שממשיכים לזרום אל השווקים: נאסד"ק עלה ב-2.9% לרמה של 1,492 נקודות, דאו ג’ונס הוסיף 2% לרמה של 8,591 נקודות ומדד S&P500 התחזק ב-2.6% לרמה של 870 נקודות. בשוק הסולידי, נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.017% לרמה של 2.676% לשנה.

שר האוצר רוני בר-און אמר אתמול כי "תוכנית ההאצה הכרחית לצמצום פגיעת המשבר הכלכלי העולמי. היא תסייע לאלפי עסקים ותייצר אלפי מקומות עבודה". השר הביע תקווה כי גם הפוליטיקאים הנמצאים בתקופת בחירות פנימיות במפלגותיהם, יגלו אחריות לאומית כלפי המשק, אך בראש ובראשונה כלפי האזרחים ויפעלו להעברת התוכנית בהקדם בועדת הכספים.

בר און הוסיף כי "הקישור שנעשה בוועדת הכספים של הכנסת בין תוכנית ההאצה של האוצר לרשת הביטחון הוא פוליטי, ברוטאלי ונעשה ברגל גסה. זהו קישור חמור, מיותר, מה עוד שמעולם לא אמרנו כי אנו לא עוסקים בהגנה על החיסכון הפניסוני".

הפכה לבעלת עניין ביצרנית מערכות הצילום, האבטחה ומרכזי המידע . מדיווח שהגישה נייס לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) עולה כי מגדל, מחזיקה ב-3,068,603 מניות, המהוות 5.1% ממניות החברה מהדיווח עולה כי את המניות רכשה מגדל, בין היתר, עבור קרנות נאמנות, קרנות פנסיה, ופוליסות ביטוח, המנוהלות על ידה ועל ידי חברות הבת שלה.

קרן ההשקעות יורק פנתה לבנק ישראל לקבל אישור להגדיל אחזקותיה בבנק ל-9.99%. כיום מחזיקה יורק ב-4% ממניות הבנק, שבשליטת שרי אריסון, לאחר שרכשה אותן בהקצאה פרטית בחודש מארס האחרון. בכדי להחזיק בלמעלה מ-5% במניות של מוסד פיננסי ישראלי, נדרש אישור של בנק ישראל ולכן פנתה קרן יורק לבנק המרכזי.

מדד הנדל"ן יוסיף לרכז עניין גם היום כשהוא נסחר בתנודתיות גבוהה מאוד לאורך השבועות אחרונים. אתמול איבד המדד כ-9%. מלבד מניית ו שנחלשו בשיעור מתון יחסית, שאר החברות במדד נסחרו בירידות של למעלה מ-7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully