וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון שני: היום - הפריימריס במפלגת העבודה

רוני זינגר-חרותי

4.12.2008 / 7:20

בצל חשש מזיופים ועבירות על טוהר המידות, יכריעו חברי המפלגה מי ייצג אותם בכנסת הבאה



בצל החשש מהתבזות נוספת, ייפתחו היום, בפעם השנייה השבוע, הקלפיות במסגרת הליך הבחירות המוקדמות (פריימריז) במפלגת העבודה. במפלגה חוששים יותר מכל שבמהלך היום יתגלו מעשים שונים של עבירות על טוהר המידות בקלפיות השונות. "99% מהבוחרים שלנו שומרי חוק אבל אם יהיה אחוז אחד שלא ינהג כחוק, זה עלול לפגוע בנו מאוד", אמר אתמול מזכ"ל המפלגה, איתן כבל, שבחירתו לקיים את ההצבעה האלקטרונית שכשלה, נבעה מאותם זיופים שאירעו בהצבעות הקודמות.



אתמול בערב קרא כבל לכלל בוחרי העבודה לבוא ולהצביע. כבל הקליט הודעה שנשלחה למכשירי הטלפון של הבוחרים, ובה ביקש גם סליחה על השיבוש שחל בהליך הבחירות שלשום.



195 קלפיות יוצבו ב-175 אתרי הצבעה שייפתחו בכל הארץ החל מהשעה 12 בצהריים ועד לשעה עשר בערב.



שיטת ההצבעה תהיה כפי שהיתה לאורך כל השנים, באמצעות סימון המתמודדים הנבחרים על גבי טופס. בניגוד לשיטה האלקטרונית בה יכול היה כל בוחר להצביע היכן שרצה, הרי שבשיטת ההצבעה הידנית יוכלו הבוחרים להצביע רק בקלפי שבאזור מגוריהם, ולהזדהות בפני ועדת הקלפי באמצעות תעודת הזהות שלהם. כל ועדת קלפי תהיה מורכבת מיו"ר ועדה ושני סגנים. כל מועמד יוכל להציב משקיפים מטעמו, וחברה חיצונית תפקח מטעם המפלגה על תקינות התנהלות הקלפי בכל מקום ומקום.



בשל שיטת ספירת הקולות האטית, צפויות תוצאות ההצבעה הראשונות להתקבל רק קרוב לחצות והתוצאות הסופיות יתקבלו לפנות בוקר. מפלגת העבודה הוציאה על הליך הפריימריז שיתקיים היום למעלה ממיליון שקלים, וסכום גבוה מכך על ניהול יום הבחירות שכשל, שלשום.



18 המתמודדים ברשימה הארצית השקיעו אתמול את מרבית זמנם בשיחות טלפון עם מצביעים פוטנציאליים בניסיון לשכנעם להצביע בעבורם.



כפי שכבר נכתב, ההערכה היא כי אל השלישייה הראשונה של רשימת העבודה לכנסת יתברגו השר יצחק (בוז'י) הרצוג, וחברי הכנסת אופיר פינס ושלי יחימוביץ'. ברשימת המתמודדים המתנדנדים הועלו בימים האחרונים שמותיהם של סגן שר הביטחון מתן וילנאי ושל שר התשתיות בנימין בן אליעזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully