וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים מעכבת העברה של 200 מיליון שקל למענקי מחקר ופיתוח

אורה קורן

4.12.2008 / 6:51

הוועדה היתה אמורה לאשר את ההעברה לפני שבוע אך המחלוקת על תוכנית החירום מנעה את הדיון במענקים



>> ועדת הכספים של הכנסת מעכבת העברה של 200 מיליון שקל למענקי מחקר ופיתוח הניתנים לחברות היי-טק, מה שמקשה על המשך תפקודן - כך מסרו מקורבים לחברות.



משרד האוצר אישר את העברת הכספים ואף העביר את הצעת התוספת לאישור ועדת הכספים של הכנסת, בראשות אבישי ברוורמן, שאמורה היתה לדון בה ולאשרה לפני שבוע. אלא, שהוויכוח הפוליטי על תוכנית ההאצה ועל מתן רשת ביטחון לפנסיה הביא לפיזור הישיבה, וגרם לכך שגם ההצעה בנוגע למענקי המחקר והפיתוח לא נדונה.



במשרד האוצר ובמשרד התמ"ת אישרו את הדברים ואמרו כי ייתכן שהעניין יידון בישיבה הקרובה של ועדת הכספים, המתוכננת ליום שני.



נגה קינן, יו"ר פורום מנהלי כספים ראשיים (CFO), אמרה כי העיכוב בהעברת 200 מיליון השקלים פוגע בחברות קטנות, בינוניות וגדולות כאחד. "אי העברת הכספים דווקא בעת הזו היא שערורייה", אמרה קינן. "חברות ההיי-טק נמצאות בחזית הסיכון כתוצאה מההאטה בשוקי היעד והקושי להשיג מימון, לכן הן זקוקות לסיוע ממשלתי. אם המדינה רוצה לשמור על קטר הצמיחה של המשק, היא חייבת להפסיק לעכב את העברת הכספים לענף ההיי-טק".



לדברי קינן, יש חשש לעיכוב גם בתשלומים שכבר הובטחו לחברות ההיי-טק, ושאמורים להתקבל בינואר 2009. "אמון המשקיעים בחברות נהפך לגורם המכריע על יכולת הישרדותן", הסבירה,"ואמון זה נפגע באורח אנוש כשחברה אינה עומדת בתחזיותיה לקבלת מימון מהמדען הראשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully