וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הפנים: יוכפלו שטחי המסחר והתעסוקה בדרום צומת חדרה

רז סמולסקי

4.12.2008 / 6:51

בניית המתחם הצפוני בפרויקט תחל בעוד כשנה, ולפי הערכות עלות הקמת הפרויקט תהיה כ-50 מיליון שקל



הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז חיפה, בראשות יוסף מישלב, אישרה בשבוע שעבר תוכנית להקמת מרכז מסחרי ומבני משרדים בשטח 12.5 אלף מ"ר סמוך לחדרה. בכך, יוכפלו שטחי המסר בדרום צומת חדרה - מאחר שבסמוך למרכז המתוכנן כבר מצוי מרכז מסחרי.



יוזמי התוכנית הם עיריית חדרה ובעלי קרקע פרטיים, שמחזיקים בקרקעות מזה כמה עשרות שנים. מדובר בחטיבת קרקע בשטח בן 14 דונם, שעליה תיכנן האדריכל שמואל רווה ממשרד פינצי רווה אדריכלים מרכז מסחרי.



המרכז מפוצל לשני מתחמים, הצפוני והדרומי. במתחם הצפוני, שבנייתו צפויה להתחיל בעוד כשנה, ישנם שני בעלי קרקע, המיוצגים על ידי עו"ד אליעזר פודורובסקי.



היזמים עדיין לא החליטו אם בכוונתם להשכיר ולנהל את המרכז או למכור אותו כעסקת תשואה. "אנחנו נבחן את הסוגיה לפי תנאי השוק", אמר פודורובסקי. "הצעות יתקבלו מגופי נדל"ן והסכמי השכירות משוכרים פוטנציאליים".



המרכז המסחרי ימוקם צפונית למרכז שער חדרה, שנמצא בבעלות חברת הנדל"ן המניב ריט 1. שער חדרה הוא פרויקט מסחרי בשטח של כ-11 אלף מ"ר בנוי ועל קרקע בשטח של כ-16 דונם.



מדו"חות חברת ריט אחד עולה כי מרכז שער חדרה מכניס כ-696 אלף שקל בשנה מדמי שכירות ושוויו הוערך במארס 2007 על ידי משרד השמאים של אברהם כץ בכ-108 מיליון שקל (לפי תשואה של 7.75%). הערכת השווי משקפת מחיר של 9,800 שקל למ"ר בנוי. פודורובסקי מעריך כי בניית הפרויקט החדש כולו צפויה לעלות כ-50 מיליון שקל בהערכה גסה, לפי תחשיב עלות של 4,000 שקל למ"ר בנוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully