וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השיווק: יש להכניס פרסומות לכבלים וללוויין - אך בהדרגה

אופיר בר-זהר

4.12.2008 / 6:51

לטענת האיגוד, בשלב הראשון ימשיכו 20% מהחברות לחלוש על 80% מזמן הפרסום בטלוויזיה אך המחירים יירדו



>> איגוד השיווק הישראלי הגיש שלשום את עמדותיו לוועדה הבין-משרדית שמונתה לבחון את הנושא בנוגע לפרסום בכבלים ובלוויין ולמעבר לרישיונות.

במכתב, שעליו חתומה מנכ"ל האיגוד, תלמה בירו, נכתב כי האיגוד תומך בפתיחת ערוצי הכבלים והלוויין לפרסום. לטענתה, בשלב הראשון לפתיחת הערוצים לפרסום ימשיכו 20% מהחברות במשק לחלוש על 80% מזמן הפרסום בטלוויזיה, אך לאחר שהמפרסמות ייווכחו כי דינו של מחיר הפרסום בטלוויזיה לרדת, הן יפרסמו בערוצי הנישה.



האיגוד טוען עוד כי קריאתו לפרסום באפיקים אלה מקבלת משנה תוקף לאור "התגברות החשש מצמצום התחרות בשוק הטלוויזיה עד למינימום, עם התחזקות התמיכה באיחוד זכייניות ערוץ 2 מחד, ועתידו של ערוץ 10 מאידך".



האיגוד דוחה את הטענות לפיהן ערוצי הנישה יוכלו להגיע לשיעורי רייטינג זהים לאלה של ערוצים 2 ו-10, וטוען כי גם ההערכה כי 15% משוק הפרסום יעבור לכבלים וללוויין היא שגויה, ומשווה את הדבר ל"מרכז קניות גדול הטוען שקהלים גדולים מאלה שקונים בו, כמו גם 15% מהכנסותיו, ייגרעו ממנו עקב פתיחתן של כמה חנויות בוטיק קטנות ברחוב הסמוך".



עם זאת, האיגוד קורא לבצע צעד זה בהדרגה, תוך בדיקה שאכן שכרם של הכבלים והלוויין לא ייצא בהפסדם. בנוסף, האיגוד מבקש להגן על הערוצים המסחריים הקיימים, להקל את המחויבויות הרגולטוריות החלות עליהם ולחזקם בכל דרך אפשרית.



בנוסף, מביע האיגוד את תמיכתו במעבר לשיטת הרישיונות בטלוויזיה המסחרית, וגורס כי "רק שיטת הרישיונות תפתח את שוק הטלוויזיה המסחרית לתחרות מלאה". לטענת האיגוד, עם המעבר לרישיונות יש לצמצם את תפקיד הרגולציה למינימום המתבקש.



האיגוד טוען שיש לקחת בחשבון את מועד סיום זיכיונן של רשת וקשת, ומציע שתי חלופות במקרה של מעבר לרישיונות לפני תום תקופת הזיכיון ב-2015: "החלפה מיידית של הזיכיון ברישיון ומתן רישיון אוטומטי עד 2015, או לחלופין החזרת חלקם היחסי של כספי הזיכיון ששולמו ב-2005 עם הזכייה במכרז ערוץ 2".



בנוסף קורא האיגוד למזג את הרשות השנייה ואת מועצת הכבלים והלוויין לגוף רגולטורי אחד.



היוצרים: לדחות שימוע הרגולציה ב-60 יום



>> ארגוני היוצרים הצטרפו אתמול לדרישה שהועלתה על ידי הפרסומאים לדחות ב-60 יום את מועד הגשת ההתייחסויות לשימוע בעניין שינוי הרגולציה, כדי שיוכלו להתייחס לסעיפים שהוזכרו באופן מקיף.



במכתב ששלחו אתמול לרשות השנייה טוענים היוצרים כי "משמעות השינויים היא שינוי מוחלט של מכרז ערוץ 2 וחורבן היצירה בטלוויזיה".



עוד נטען כי השינויים יגרמו להפסד של מאות מיליוני שקלים ליצירה המקורית. "כל השינויים שפורסמו הם אך ורק לטובת הזכיינים", נכתב. "חומרה מיוחדת יש בכך שהנכם מנסים לפעול לשינוי כללים באופן רטרואקטיווי, דבר שהוא לא רק לא חוקי, אלא בבחינת פשיטת רגל מוסרית".



מהרשות השנייה לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully