וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס וקרייזלר שוקלות לקבל הסדר פשיטת רגל כדי לקבל סיוע כספי מהממשל האמריקאי

סוכנויות הידיעות

4.12.2008 / 8:55

שלוש יצרניות המכוניות האמריקאיות ביקשו מהקונגרס האמריקאי 34 מיליארד דולר - הקונגרס לא צפוי לאשר



ג'נרל מוטורס (GM) וקרייזלר, יצרניות המכוניות האמריקאיות, שוקלות לקבל הסדר פשיטת רגל כדי לקבל סיוע של מאוד מיליארדי דולרים ממשלת ארה"ב - כך אמרו מקורות המקורבים לפרשה לבלומברג.



בכירי תעשיית המכוניות בארה"ב הזהירו כי פשיטת רגל של יצרניות המכוניות תוביל לכינוס נכסים, מכיוון שהצרכנים נטשו את החברות. חברי צוות מטעם הקונגרס האמריקאי שאלו מומחים להסדרי פשיטות רגל אם הסכם שכזה, אשר יבוא במסגרת משא ומתן עם ארגוני העובדים, הנושים והמלווים, יסייע לחלץ את התעשייה ממשבר בלי להביא לכינוס נכסים. כך אמר מקור המקורב לפרשה.



בימים אלה נידונות בוושינגטון אפשרויות שונות לחילוץ וברחבי המדינה בקרב בכירי תעשיית המכוניות, חברות ההלוואות, בכירי איגודי העובדים וצדדים אחרים בפרשה. הדיונים מפוצלים בקרב קבוצות קטנות ורבות של בעלי ענין, מה שאומר שהסדר פרישת רגל - אם יוסכם - לא ייסגר עד לתחילת שבוע הבא לפחות - לפי המקור.



שלוש יצרניות המכוניות הגדולות בארה"ב - GM, פורד וקרייזלר הגישו אתמול לקונגרס האמריקאי בקשה לתכנית סיוע בשווי 34 מיליארד דולר, מכלל כספי תכנית החילוץ לכלכלה האמריקאית בשווי 700 מיליארד דולר. במסגרת התכנית התחייבו החברות לקצץ משרות ולארגן מחדש את פעילויותיהן. עם זאת, ממפלגת הדמוקרטים בסנאט נמסר לחברות כי קרוב לוודאי שלא יהיו לתכנית זו מספיק הצבעות תומכות.



היום ישובו בכירי יצרניות המכוניות בארה"ב לגבעת הקפיטול כדי להציג בפני הסנאט את תכניתם ולשוב ולבקש סיוע, אך הנרי ריד, סנאטור מנבאדה, אמר לסוכנות הידיעות אי.פי כי קרוב לוודאי כספי הסיוע ליצרניות המכוניות לא יגיעו מתכנית החילוץ האמריקאית. "אני פשוט לא מאמין שיש לנו מספיק תומכים בקונגרס להעביר הצעה כזו עכשיו", אמר רייד.



מנכ"ל GM ריק וגנר אמר כי משמעותה של פשית רגל היא כינוס נכסים, בגלל שלקוחותיה של החברה לא יסכימו לרכוש מכוניות מחברה אשר עלולה לא לעמוד בהתחייבויות האחראיות או אספקת החלקים החלופיים. "פשיטת רגל היא האפשרות האחרונה שלנו", אמר חבר דירגטוריון GM ג'ורג' פישר בראיון לבלומברג.



ג'נרל מוטורס התריעה אתמול בפני ממשלת ארה"ב כי אם לא תקבל הלוואה של 4 מיליארד דולר עד סוף דצמבר, היא עשויה לקרוס באופן מיידי. "4 מיליארד הדולר הראשונים הם קריטיים", אמר סמנכ"ל התפעול של ג'נרל מוטורס, פריץ הנדרסון. "אין תכנית ב'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully