וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרניות הרכב בארה"ב מבקשות סיוע של 34 מיליארד דולר מהקונגרס

רויטרס

4.12.2008 / 9:46

ג'נרל מוטורס מתריעה על קריסה עד סוף החודש, אם לא תקבל הלוואה של 4 מיליארד ד'; קרייזלר זקוקה ל-7 מיליארד ד' כדי לסיים את השנה



>> יצרניות הרכב האמריקאיות הגדולות, ג'נרל מוטורס (GM), פורד וקרייזלר, הגיעו שלשום לוואשינגטון כדי לבקש סיוע ממשלתי דחוף, שיימנע את קריסתן. יחדיו מבקשות החברות סיוע בסך 34 מיליארד דולר. ג'נרל מוטורס וקרייזלר התריעו כי אם לא יקבלו הלוואות מיידיות, הן צפויות לקרוס עד סוף החודש. בכירי המגזר התריעו אף הם בשבועות האחרונים כי ללא סיוע, המגזר כולו יתמוטט ושוק התעסוקה האמריקאי יאבד 3 מיליון משרות.



"3 הגדולות" התבקשו על ידי הקונגרס בחודש שעבר להגיש תוכניות עסקיות מחייבות כתנאי לסיוע ממשלתי למגזר, כשהמועד האחרון להגשת תכניות אלה היה יום שלישי. המנכ"לים של שלוש היצרניות ישובו השבוע לוואשינגטון לדיון שיתקיים בקונגרס בימים חמישי ושישי. זאת, לאחר שבדיונים בקונגרס שבהם השתתפו בחודש שעבר, הם לא הצליחו לשכנע את המחוקקים בדבר ההצדקה בסיוע ממשלתי.

GM עשויה לקרוס



ג'נרל מוטורס התריעה בפני ממשלת ארה"ב כי אם לא תקבל הלוואה של 4 מיליארד דולר עד סוף דצמבר, היא עשויה לקרוס באופן מיידי. "4 מיליארד הדולר הראשונים הם קריטיים", אמר סמנכ"ל התפעול של ג'נרל מוטורס, פריץ הנדרסון. "אין לנו תוכנית חלופית". ההלוואה תהיה חלק מסיוע ממשלתי של 18 מיליארד דולר שדרושים לחברה לטענתה.



בתמורה לסיוע הממשלתי, הודיעה GM כי תעבור מהלך מקיף של ארגון מחדש, ותלחץ על איגודי העובדים, על סוחרי הרכב ועל הנושים לקבל שינויים שמטרתם להפחית עלויות. המנכ"ל, ריק ואגנר, הודיע כי יסתפק במשכורת של דולר לשנה, והצטרף בכך למנכ"ל קרייזלר, רוברט נארדלי ולמנכ"ל פורד, אלן מולאלי, שהתחייב על כך ביום שלישי.



ג'נרל מוטואס הודיעה כי תפטר עובדים, תפחית את מספר הספקים ותבטל מותגים. היא הודיעה כי תנסה למכור את מותג סאאב, תבטל בהדרגה את מותג פונטיאק ותדון עם סוחרי הרכב בנוגע להוזלת המותג סאטורן. החברה מעוניינת למכור גם את מותג האמר, מה שיותיר את החברה עם המותגים הרווחיים יותר כגון שברולט, קאדילק, ביואיק ו-GMC ועם אסטרטגיה ממוקדת יותר.



פורד - נחזור לרווחיות



פורד, יצרנית המכוניות האמריקאית השנייה בגודלה, הגישה לקונגרס האמריקאי תוכנית עסקית לפיה תשוב לרווחיות עד 2011, בניסיון לשכנע את המחוקקים להעניק לחברה הלוואות חירום בסך 9 מיליארד דולר. כמו כן, הודיעה פורד על ביטול כל הבונוסים למנהלי החברה ברחבי העולם, ולכל עובדי החברה בצפון אמריקה.



במסגרת התוכנית, מתכננת פורד להשקיע 14 מיליארד דולר בפיתוח טכנולוגיות חדשות לשיפור תצרוכת הדלק של דגמיה בשבע השנים הקרובות, ולהאיץ תוכניות לפיתוח כלי רכב חשמליים והיברידיים. החברה צפויה להשיק טנדר חשמלי עד 2010 ורכבי פורד סדאן חשמליים עד 2011.



פורד העריכה כי תוכל ליישם את התוכנית העסקית מבלי להידרש לנצל את האשראי, שיעמיד לרשותה הממשל, אולם הזהירה כי ייתכן שתהיה זקוקה להזרמת מזומנים במקרה שאחת ממתחרותיה בארה"ב תגיע לפשיטת רגל.



ענקית הרכב האמריקאית קרייזלר, הנמצאת בבעלותה של קרן ההשקעות סרברוס - מבעלי בנק לאומי - הזהירה כי היא זקוקה לסיוע מיידי בסך 7 מיליארד דולר כדי להימנע מקריסה בעקבות המשבר המחריף בשוק הרכב העולמי והירידה בביקוש למכוניות.



מקרייזלר נמסר כי קופת המזומנים של החברה תיפול ל-2.5 מיליארד דולר בסוף השנה, למרות הוצאות משוערות של 11.6 מיליארד דולר שצפויה החברה לרשום ברבעון הראשון של 2009. ההלוואה, מסרה קרייזלר, תוכל להגן על החברה מקריסה עד סוף הרבעון הראשון, כל עוד תועבר לה עד ה-31 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully