וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמתנות עליות השערים בתל אביב

יעל פולק

4.12.2008 / 15:45

המדדים עולים בהשפעת העליות בוול סטריט אמש. שלמה מעוז, הכלכלכן הראשי של אקסלנס נשואה: "אנו רחוקים מהתאוששות השוק"

יום המסחר האחרון בבורסה של תל אביב נפתח על רקע אופטימיות של המשקיעים בארה"ב, שהביאה לסיום חיובי של המסחר בוול סטריט אמש. בשעה זו עולה מדד המעו"ף ב-0.83% ל-642 נקודות, ת"א 100 מוסיף 1.16% ומדד תל-טק עולה ב-1.82%. מדד הנדל"ן, שסובל מתנודתיות חריפה בימים האחרונים, מוסיף 4.3% ומדד הבנקים עולה ב-0.75%.

הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, שלמה מעוז, אומר הבוקר כי "לקראת סוף החודש נראה ירידה חדה מאוד בפעילות בארה"ב, בעקבות סוף השנה האזרחית בעולם הנוצרי. התקופה הזו מתאפיינת בדרך כלל במסחר דל, אך ייתכן שהשנה נראה גם מימושים, כי אנשים לא ירצו לצאת לחופשה ולספוג עוד הפסדים".

לדברי מעוז, "המיתון בארה"ב יימשך לפחות 27 חודשים, כך שארה"ב לא תצא מהמיתון לפני הרבעון הראשון של 2010. גם אם הבורסה תשנה את המגמה חצי שנה לפני כן, זה יהיה רק באמצע 2009. אנחנו נמצאים במרחק רב מהתאוששות שוק המניות".

מעוז צופה כי המשק בישראל עלול לסבול ממיתון דווקא ב-2010, כאשר היציאה מן המשבר תתרחש כשנה וחצי אחרי ארה"ב. "אין הוקוס פוקוס, זו מחלה קשה - משבר קשה ביותר, שלא נראה כמותו ב-100 השנים האחרונות".

שר האוצר רוני בר-און אמר אתמול כי "תוכנית ההאצה הכרחית לצמצום פגיעת המשבר הכלכלי העולמי. היא תסייע לאלפי עסקים ותייצר אלפי מקומות עבודה". השר הביע תקווה כי גם הפוליטיקאים הנמצאים בתקופת בחירות פנימיות במפלגותיהם, יגלו אחריות לאומית כלפי המשק, אך בראש ובראשונה כלפי האזרחים ויפעלו להעברת התוכנית בהקדם בועדת הכספים.

בר און הוסיף כי "הקישור שנעשה בוועדת הכספים של הכנסת בין תוכנית ההאצה של האוצר לרשת הביטחון הוא פוליטי, ברוטאלי ונעשה ברגל גסה. זהו קישור חמור, מיותר, מה עוד שמעולם לא אמרנו כי אנו לא עוסקים בהגנה על החיסכון הפניסוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully